کاریکاتوری که “مرداک” به خاطرش عذرخواهی کرد+عکس

۱۱ام بهمن ،

رابرت مرداک که در جهان به غول رسانه ای مشهور است و رسانه های بسیاری از جمله ساندی تایمز را در اختیار دارد از انتشار یافتن این کاریکاتور عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، نشریه ساندی تایمز در کاریکاتوری، بنیامین نتانیاهو، اول رژیم صهیونیستی را نشان داد که مشغول ساخت دیواری از خون و اعضای بدن فلسطینان است و ذیل آن نوشته شده بود: “انتخابات اسرائیل؛ آیا دفن صلح ادامه خواهد داشت؟”.
بدنبال این ماجرا رابرت مرداک که در جهان به مغول رسانه ای مشهور است و رسانه های بسیاری از جمله ساندی تایمز را در اختیار دارد از انتشار یافتن این کاریکاتور عذرخواهی کرد و در توییترش نوشت این کاریکاتور، انعکاس دهنده دیدگاه‌های نشریه ساندی تایمز نیست.
مرداک انتشار یافتن این طرح را “توهین آمیز و طنز سیاه” توصیف کرده است.
طراح این کاریکاتور نیز از اینکه طرحش در سالروز هولوکاست انتشار یافته، ابراز تأسف کرده است.در همین حال بی بی سی گزارش داد که هیئت نمایندگان یهودیان انگلیس این موضوع را به کمیته رسیدگی به شکایت‌های مطبوعاتی گزارش کرده است.

این هیئت کاریکاتور نشریه ساندی تایمز را به ماجرای “افترای خون” و مطالبی تشبیه کرده که “در نشریات عربی یهود ستیز” منتشر می‌شود.

منظور از عبارت “افترای خون” روایت‌هایی است که در آن گفته می گردد “در قرون وسطی یهودیان کودکان را می‌کشتند تا از خون آنها در مراسم مذهبی استفاده کنند.”

سیاست یک بام و دو هوای غرب در زمینه رسانه های در حالی است که رسانه های غربی در توهین به مقدسات اسلامی با هیچ واکنشی از سوی این نهادهای نظارتی مواجه نمی شوند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.