کاری هست که این هنرمند بلد نباشد؟ + عکس

به گزارش خبرآنلاین، تصور کنید ست مک‌فارلین برای پیدا کردن کار نزد شما بیاید، راحت‌ترین کار این است که ببینید او چه کاری بلد نیست، چون تقریبا همه کاری بلد است.

 

مک‌فارلین که در دنیای تلویزیون با ساخت انیمیشن‌های «مرد خانواده»، «پدر آمریکایی!» و «برنامه کلیولند» شناخته می‌شود و به او لقب «سلطان انیمیشن تلویزیونی» داده‌اند، این روزها به سابقه کاری خود فیلم «تد» را افزوده که در آن نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و صداپیشه خرس عروسکی نقش اصلی است.

 

این هنرمند که سریال‌های انمیشینش همگی انتقادی و اجتماعی هستند و با شوخی‌های گاه جسورانه‌اشان شهرت دارند، در «تد» داستان مردی (با بازی مارک والبرگ) را روایت می‌کند که دوست صمیمی‌اش خرسی کوچک به نام تد است.

 


سث مک‌فارلین

 

فیلم «تد» اولین حضور مک‌فارلین ۳۸ ساله در سینما است. او از میانه ۲۰ سالگی با کار به عنوان صداپیشه و نویسنده برای انیمیشن‌های تلویزیونی به شهرت رسید، گفته می‌شود ریشه علاقه او به انیمیشن به دو سالگی او و اولین نقاشی‌هایش برمی‌گردد.

 

او همچنین برنامه‌های موزیکال زنده هم اجرا کرده و سال پیش با آلبوم «موسیقی بهتر از کلام است» که برگرفته از یکی از این برنامه‌های موزیکال بود، نامزد جایزه گرمی (اسکار دنیای موسیقی) شد.

 

مک‌فارلین کمی هم «دانشمند» است. او با خواندن کتاب‌های کارل سیگان بزرگ شده و حالا در حال ساخت «دنیاها: ادیسه‌ای در زمان و فضا»، دنباله‌ای بر مجموعه مستندهای سیگان درمورد سرچشمه جهان است.

 


مک‌فارلین در کنار شخصیت‌های «مرد خانواده»

 

یک سئوال: سث مک‌فارلین چه کاری بلد نیست؟

 

مک‌فارلین در این مورد می‌گوید: «تنیس‌باز مزخرفی هستم. خیلی بد، افتضاح. همیشه علاقه دارم کارهایی را که قبلا امتحان نکردم امتحان کنم، حالا نتیجه خوب باشد یا بد. به کارهای جدید رو می‌آورم و از شکست خوردن نمی‌ترسم. وقتی سراغ «تد» رفتم حواسم بود که شاید شکست بخورم، آلبوم موسیقی را هم با همین فکر کار کردم. کارهایی را که کمی موجب ترسم می‌شوند دوست دارم.»

 

فیلم «تد» مملو از شوخی‌های عجیب و غریب مک‌فارلین است و شخصیت اصلی فیلم، خرسی است پرحرف و گاه بددهان. فیلم قابلیت آن را دارد که در فصل تابستان که در سیطره فیلم‌های ابرقهرمانی و اکشن‌های متعدد است موفق شود.

 

موضوع فیلم هوشمندانه و متفاوت است و گروه دونفره مارک والبرگ و ست مک‌فارلین (در نقش تد) تازه‌ترین و ناب‌ترین زوج فیلم‌های کمدی با محوریت دو رفیق هستند. تد مدام خرابکاری می‌کند و خودش را به دردسر می‌اندازد و والبرگ باید با او که بهترین دوستش است کنار بیاید.

 


نمایی از فیلم «تد»

 

خود مک‌فارلین درمورد این فیلم که درجه نمایشی R گرفته است، می‌گوید فیلم یک کمدی خانوادگی است، فقط والدین باید کمی با بدزبانی‌های این خرس کنار بیایند: «والدین خودم همینطور بودند. بچه که بودم شاید یک چیزهایی می‌گفتم و سوال‌هایی می‌پرسیدم. والدینم مشکلی نداشتند و درعوض همه چیز را برایم توضیح می‌دادند.»

 

والدین مک‌فارلین از همان دوران کودکی از فعالیت‌های هنری فرزندشان حمایت می‌کردند، این فعالیت‌ها نقاشی‌های ست دو ساله براساس شخصیت‌های باگز بانی و فلینستون‌ها بود. مک‌فارلین به شوخی می‌گوید از قبل از تولد می‌دانست می‌خواهد وارد دنیای انیمیشن و سرگرمی بشود و تمام دوران کودکی‌اش عضو گروه‌های تئاتر موزیکال بود.

 

او که متولد کانتیکت است، در مدرسه طراحی رودآیلند انیمیشن خواند و در دهه ۱۹۹۰ برای شبکه فاکس قسمت اول «مرد خانواده» را ساخت. ( نزدیک به ۱۰ سال است که دو سریال محبوب «مرد خانواده» و «پدر آمریکایی!» از تلویزیون پخش می‌شوند، ویژگی اصلی این دو سریال نقد مسائل اجتماعی روز به زبان طنز گزنده است.)

 

«تد» در ابتدا قرار بود سریال انیمیشن شود اما مک‌فارلین که عاشق حیوانات و موجودات سخنگو است (یک ماهی سخنگو که جاسوسی آلمانی بوده و بیگانه فضایی در «پدر آمریکایی!» و سگی فیلسوف‌مآب در «مرد خانواده») متوجه شد داستان او پتانسیل فیلم شدن دارد. «متوجه شدم از ترفند فیلم زنده و شخصیت‌های کارتونی در فیلم‌های ماجراجویی و اکشن استفاده شده اما در فیلم کمدی نه، می‌خواستم کاری جدید کنم و برای همین «تد» را به صورت سینمایی کار کردم.»

 

آسوشیتدپرس / ۲۸ ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.