کار نشر در ایران یعنی ما‌ه‌ها بلاتکلیفی

عباسعلی سپاهی یونسی نویسنده و شاعر کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت:‌ یکی از جدید‌ترین آثارم مجموعه شعری برای نوجوانان بود که آن را به انتشارات مدرسه تحویل داده‌ام. این کتاب با عنوان «با سلام خدمت امام مهربان» یک مجموعه شعر نیمایی با موضوع امام هشتم است.

وی افزود: این کتاب ۱۳ الی ۱۴ شعر نوجوان را در برمی‌گیرد. با این که چارپاره‌هایی آماده با موضوع شخصیت امام رضا (ع) و در گروه سنی نوجوانان را آماده چاپ داشتم ولی سعی کردم یکدستی این مجموعه را خراب نکنم و تمام اشعار آن نیمایی باشد. با این که ۴ ماه از تحویل دادن این کتاب به انتشارات مدرسه می‌گذرد ولی هنوز خبری از وضعیت آن ندارم.

این شاعر ادامه داد: من این کتاب را به سفارش خود انتشارات مدرسه، تحویل دادم ولی هیچ خبری از آن نشده است. وضعیت به طوری است که نویسنده یا شاعر رغبت نمی‌کند درباره آثارش سخن بگوید. دلیلش هم وضعیت نشر در کشورمان است. کتاب قبلی‌ام هم که انتشارات مدرسه آن را چاپ کرد‌، «آنی‌‌مانی» بود که چاپش حدود ۴ سال به طول انجامید.

سپاهی یونسی گفت: در حال حاضر منتظر جوابی از طرف انتشارات مدرسه هستم تا وضع کتابم را بدانم. آثار دیگری دارم که بشود درباره‌شان صحبت کرد ولی وضعیت موجود هیچ‌گونه انگیزه‌ای برای صحبت کردن، برایم باقی نگذاشته است. به هر حال کار نشر در کشورمان این‌گونه است و مساوی با ماه‌ها بلاتکلیفی و در برزخ بودن است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.