کاسه ساز: خانه سینما انحصاری رفتار می کرد

هنرآنلاین زوایای احیای دوباره خانه سینما را بررسی می کند

خانه سینما در قبل رفتارهای انحصاری داشت و به بسیار از اعضا صنوف بی توجهی می شد، بنابراین نبود آن برای بسیاری از اصناف مشکل خاصی پیش نمی آورد.

محمد جواد کاسه ساز کارگردان سینمای ایران در گفت وگو با هنرآنلاین در باره راه انداری مجدد خانه سینما و رویکردهایی که خانه سینما می بایست در دوره فعالیتهای تازهش به آنها توجه داشته باشد گفت : خانه سینما را به عنوان یک خانه و مکانی برای حضور هنرمندان می شناسم که بتواند درآنجا حضور توام با آرامش داشته باشند .عملکرد خانه سینما در سال های قبل به گونه ای بود که به خصوص در شورای مرکزی بحث های غیر سینمایی انجام می شد ورویکردهای انحصار طلبانه ای وجود داشت و این بحث ها به نفع اهالی سینما نبود.

سازنده “پروانه ای در مه”ضمن ابراز امیدواری به کارا شدن خانه سینما در دوره تازه فعالیتهایش افزود : امیدوارم خانه سینما در دوره تازه فعالیتهایش منفعت جمعی سینما را در نظر بگیرد و به همه صنفها به یک اندازه توجه انجام شود و تلاش کند تا مشکلات اهالی سینما که کم هم نیستند را با مدیریت درست حل و فصل کند.

 
کاسه ساز با تاکید بر این مسئله که حزب بازی و جهت گیری سیاسی کردن به ضرر خانه سینما است گفت : تعریف و ماهیت خانه سینما با این جریانات منافات دارد و نباید اعضای صنوف را درگیر این ماجراها کرد.

این کارگردان با اشاره به اهمیت امنیت شغلی صنوف خانه سینما افزود : مهم ترین رویکرد تازهی که خانه سینما باید در دوره تازه فعالیت هایش به آن توجه جدی داشته باشد فراهم کردن بسترهایی برای ایجاد امنیت شغلی است. بسیار از هنرمندان سینما مدتها است که بی کار می باشند و شغلی به جز سینما را بلد نیستند که بخواهند با توسط آن کسب درآمد کنند. بنابراین لزوم حمایت ازهنرمندانی که مدتها بیکار می باشند احساس می گردد.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.