کاشت چنارهای جوان در خیابان های ولی عصر(عج) و شریعتی

دوشنبه ۱۵ خرداد – ۰۱:۲۵:۳۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون شهردار منطقه ۳ تهران از توسعه درختکاری و کاشت یک هزار و ۲۰۰ اصله نهال چنار در حاشیه خیابان های ولی عصر ، دکتر شریعتی و بزرگراه شهید چمران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ ، رضا مددی معاون امور شهری و فضای سبز با اشاره به اینکه  به دلیل ایجاد هماهنگی و همگونی با درختان قدیمی در این معابر،  از نهال چنار استفاده شده است افزود: برخی از چنارهای قدیمی خیابان ولی عصر و شریعتی  به دلیل عوامل طبیعی و غیر طبیعی آسیب دیده اند و  شهرداری منطقه با هماهنگی سازمان پارکها و فضای سبز اقدام به کاشت نهال هایی با بن و ریشه نسبتا” بالا در این مسیرها  کرده است .
مددی در ادامه در خصوص نحوه آبیاری درختان خیابان ولی عصر و شریعتی گفت : آبرسانی به درختان این خیابان از طریق  انهار و جوی های آب  جاری این خیابان صورت می گیرد  اما آبرسانی به درختکاری بزرگراه شهید چمران در حال حاضر به صورت سنتی انجام می شود ضمن اینکه اقدامات لازم جهت استقرار سیستم آبیاری قطره ای در این نقطه در حال انجام است .
معاون شهردار منطقه ۳ پاکسازی جداره ها و دیوارهای کثیف و بد منظر خیابان ولی عصر با استفاده از مواد پوشاننده را بخشی دیگری از فعالیت های منطقه عنوان کرد که درراستای زیباسازی بصری شهرصورت گرفته است و افزود: در قسمت هایی از پیاده رو نیز که نیاز به مرمت و بازپیرایی داشت اقداماتی صورت گرفته است .
مددی  با اشاره به اینکه در راستای طرح استقبال از بهار نیز اقداماتی ویژه ای از جمله تکمیل مبلمان  ،تامین روشنایی و آذین معابر در خیابان ولی عصر انجام شده است  اظهار داشت : از سوی دیگر به منظور رفع آبگرفتگی در معابر به هنگام بارندگی و در نهایت جلوگیری از آب افتادگی در معابر اقدام به انسداد نهر خیابان ولی عصر و هدایت آن به داخل خیابان والی نژاد کرده است .
گفتنی است خیابان ولی‌عصر طولانی‌ترین خیابان شهر تهران  که از گذشته به خیابان چناران معروف بوده است از میدان راه آهن  تهران شروع و به میدان تجریش ختم می‌شو د و  دارای پیاده‌رو، جوی بزرگ آب و حدود یازده هزارچنار در دو طرف خود می‌باشد و  مراکز سنتی خرید تهران و بوستان  بزرگ ملت در حاشیه این خیابان قرار دارند.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۴۱۳۲۵۳۱۲۷۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.