“کافه سینما” این افتخار را به همه مردم ایران تبریک می‌گوید: حمید سوریان نخستین طلای‌مان را گرفت

یکشنبه, ۱۵ مرداد ساعت ۲۱:۳۰ کافه سینما

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۲

+ ۰

تبریک کافه سینمایی‌ها به حمید سوریان:۲۲:۵۷:۵۶ یکشنبه شب: لحظاتی پیش حمید سوریان کشتی‌گیر فرنگی‌کار کشورمان، نخستین مدال طلای المپیک را برای ایران کسب کرد. کسب این افتخار را به همه مردم ایران، به ویژه علاقه‌مندان سینما و کافه سینمایی تبریک می‌‌گوییم. زندگی‌نامه‌اش را به نقل از ویکی‌پدیا بخوانید:

حمید سوریان کشتی‌گیر ایرانی متولد سال ۱۳۶۴ در شهر ری است که در وزن ۵۵ کیلوگرم داری ۵ مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی جهان است.او در همین وزن در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ پکن شرکت داشت. سوریان در سال ۲۰۰۵ موفق شد هم در مسابقات قهرمانی جوانان جهان و هم در قهرمانی بزرگ‌سالان قهرمان دنیا شود.

وی در مسابقات جهانی کشتی در مسابقات سال ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ موفق شد تا به پنج مقام قهرمانی جهان دست یابد.

المپیک پکن

حمید سوریان که امید اول کسب مدال طلای کشتی ایران در المپیک ۲۰۰۸ به شمار می‌رفت، پس از برد برابر ونلین ونکوف از بلغارستان و الگین الوایس از پالائو در دور سوم مسابقات مغلوب نظیر مانکیف، ورزشکاری از روسیه شد. در ادامه او با پیروزی برابر کریستین فریس از صربستان به دیدار رده بندی رسید که با باخت برابر پارک اون چول کره‌جنوبی به مقام پنجم رسید.

بازیهای آسیایی گوانگ‌ژو

حمید سوریان در این رقابت‌ها ناکام ماند و با دوشکست در مسابقات وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های ۲۰۱۰ از دور مسابقات حذف شد. کارشناسان یکی از دلایل این ناکامی را کم کردن وزن مکرر این ورزشکار و ضعف بدنی ناشی از آن عنوان کرده‌اند.

المپیک تابستانی لندن ۲۰۱۲

سوریان اعلام کرده تا المپیک ۲۰۱۲ لندن در وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی می‌گیرد و پس از آن به یک وزن بالاتر می‌رود. او ابتدا استراحت داشت و پس از آن در نخستین مسابقه خود به مصاف آرسن ارالیف قرقیزستانی رفت که در مجموع با نتیجه شش بر سه پیروز شد و به مرحله یک چهارم این رقابت ها صعود کرد. او در مقابل مودوس مجارستانی توانست با برتری در دو گیم به نیمه نهایی این رقابت ها صعود کند. او در نیمه نهایی توانست همانند مسابقه قبلی در دو گیم حریف دانمارکی خود را شکست دهد و به فینال برسد تا در حالی که مدال نقره خود را قطعی کرده برای مدال طلا به میدان برود. و بالاخره…

این مدال را گرفت و قهرمان شد.

اهدای مدال به محمود احمدی نژاد

پس از قهرمانی او در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ در ششم مهرماه ۱۳۸۸ رسانه‌های ایران اعلام کردند که سوریان در اقدامی نمادین مدال خود را به شهدای دفاع مقدس تقدیم کرده‌است. ولی در هفتم مهرماه سوریان در مراسمی با اشاره به سخنرانی محمود احمدی نژاد در مقر سازمان ملل، وی را قهرمان واقعی نامید و مدال طلایش را به احمدی نژاد تقدیم کرد. ولی حمید سوریان شهریور ۱۳۸۹ برای پنجمین‌بار قهرمان کشتی فرنگی جهان در وزن ۵۵ کیلوگرم شد و این‌بار مدالش را به ملت ایران هدیه کرد.وی گفت: مدال برای همه مردم عزیز کشورم است .من این مدال را تقدیم می‌کنم به مردمی که دعای خیرشان تنها دلیل موفقیت من بوده.

زندگی شخصی

متولد دوم شهریور ۱۳۶۴ فرزند محمد دارای ۵ برادر به نام‌های مهدی، محسن، مرتضی، مصطفی و مجتبی. اولین مربی او حاج عبدالله زارع بودند. او در سال ۸۴ و ۸۵ به عنوان برترین کشتی گیر فرنگی کار ایران انتخاب شد و صاحب عنوان قهرمان قهرمانان سال ۸۶ است.

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.