“کافه سینما” گزارش می‌دهد: از فهرست فیلم‌های ۶۹امین جشنواره ونیز رونمایی شد: ترنس مالیک و برایان دی‌پالما و اسپایک لی+دو فیلمساز ایرانی و تریلر سیاسی فیلمساز هندی به تهیه کنندگی آمریکا و انگلستان و قطر!

جمعه, ۰۶ مرداد ساعت ۱۷:۵۰ آریان گلصورت

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۶

+ ۰

کافه سینما- شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز پنجشنبه افتتاح خواهد شد و در آن علاوه بر فیلمساز‌های اروپایی مطرحی چون سوزان بیر از دانمارک، چهار کارگردان نام آشنای آمریکایی یعنی، رابرت ردفورد، اسپایک لی ، برایان دی‌پالما و ترنس مالیک نیز با آخرین آثارشان حاضر هستند. کنجکاوی برانگیز ترین فیلم جشنواره امسال متعلق به کارگردان مرموز و حالا دیگر فعال آمریکایی یعنی ترنس مالیک است. درامی عاشقانه با بازی بن افلک، ریچل مک آدامز و ریچل ویز که به تازگی To the Wonder نام گرفته است.

به گزارش کافه سینما جشنواره با تریلر سیاسی خانم میرا نایر با عنوان The Reluctant Fundamentalist افتتاح خواهد شد. فیلمی محصول مشترک آمریکا، انگلستان و قطر و با حضور کیفر ساترلند و کیت هادسن. نایر اولین کارگردان زنی بود که توانست جایزه شیر طلایی ونیز را در سال ۲۰۰۱ برای فیلم Monsoon Wedding بدست آورد.

اسپایک لی کارگردان معروف و سیاه پوست آمریکایی با مستند Bad 25 که درباره خواننده افسانه‌ای و فقید آمریکا مایکل جکسون است در جشنواره حضور خواهد داشت. دی‌پالما نیز که دوباره سراغ ساخت یک تریلر رفته، اولین نمایش فیلمش با عنوان Passion را در ونیز امسال تجربه خواهد کرد. فیلمی که بسیاری از هواداران پرو پا قرص دی‌پالما مشتاق دیدنش هستند تا بتوانند شاهد حضور دوباره کارگردان‌ محبوب‌شان در حوزه قدرت‌اش باشند. فیلم احتمالا یکی از آثار جنجالی و پر سر و صدای جشنواره خواهد بود و باید شاهد حضور ستارگان فیلم یعنی ریچل مک آدامز و نائومی ریپس روی فرش قرمز ونیز باشیم.

رابرت ردفورد نیز با تریلر The Company You Keep در جشنواره حاضر است. فیلمی که خود ردفورد نقش اصلی‌اش را بازی می‌کند و بازیگران مطرح دیگری چون سوزان ساراندون، استنلی توچی، نیک نولتی، ریچارد جنکینز، جولی کریستی، آنا کندریک، کریس کوپر، براندون گلسون و شیا لابوف نیز در آن حضور دارند. فیلم‌نامه این فیلم پر بازیگر را لم دابز بر اساس رمانی از نیل گوردون نوشته است.

سوزان بیر نیز با کمدی عاشقانه Love Is All You Need در ونیز حضور خواهد داشت. علاوه بر بیر چند کارگردان مطرح غیر آمریکایی دیگر نیز در جشنواره حاضر هستند. مانند اولیویه آسایاس (فرانسه)، کیم کی دوک (کره جنوبی) و تاکشی کیتانو (ژاپن).

از این بین آثار دی‌پالما، مالیک، آسایاس، کی دوک، کیتانو در بخش مسابقه و فیلم‌های بیر و ردفورد در بخش خارج از مسابقه حضور دارند.

رئیس هیئت داوران فستیوال نیز مایکل مان است که خالق آثار ماندگاری چون مخمصه و نفوذی بوده است.

نام دو کارگردان ایرانی نیز در بین فیلم‌های امسال جشنواره به چشم می‌خورد. رامین بحرانی، کارگردان جوان ایرانی الاصل ساکن آمریکا با فیلم At Any Price در بخش اصلی جشنواره حضور خواهد داشت. درامی خانوادگی و ماجراجویانه با بازی زاک افرون و دنیس کوئید. علاوه بر بحرانی کیانوش عیاری نیز نامش با فیلم خانه پدری در یکی از بخش‌های خارج از مسابقه جشنواره به چشم می‌خورد.

کافه سینما

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.