کالاهای بی کیفیت از چرخه تولید خارج می شوند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

تولیدکنندگان با افزایش کیفیت محصولات خود باید پاسخگوی علایق، ارزش ها و انتظارات مصرف کنندگان باشند و با حمایت از تولیدات داخلی، کالاهای بی کیفیت را از چرخه تولید حذف کنند.

احمد روستا کارشناس مسایل اقتصادی و استاد دانشگاه شهید iبهشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، حمایت از تولیدات داخلی را یکی از عوامل موثر مقابله با کالاهای بی کیفیت وارداتی دانست و افزود: تولیدات محصولات مصرفی باید متناسب با خواست مردم باکیفیت و استاندارد باشد.

روستا با تاکید بر نقش تولیدکنندگان داخلی اظهار داشت: تولیدکنندگان باید با افزایش کیفیت و استانداردهای لازم برندهای داخلی و ایرانی را جایگزین برندهای خارجی کنند.

وی افزود: یکی از نکاتی که می تواند تحول در کیفیت کالاهای داخلی و برندهای ایرانی در بازار ایجاد کند ارتباط دائم تولیدکنندگان داخلی با بازار و شناخت نیازها و خواسته های مصرف کنندگان است.

وی با اشاره iبه نقش واردات در اقتصاد کشور اظهار داشت: نقش مدیریت واردات و نظارت جدی بر اقلام وارداتی و ایجاد شرایط مناسب و فراهم کردن عوامل تولیدی برای ترغیب سرمایه گذاران داخلی در تولید و عرضه مناسب محصولات داخلی بسیار حائز اهمیت است و این عوامل سبب می شود تا از ورود کالاها و برندهای نامناسب جلوگیری شود.

روستا افزود: iبها دادن iبه سرمایه گذاران داخلی و حمایت از تولیدات داخلی در جهتی تقویت بخش خصوصی و حرفه ای در فعالیت های اقتصادی و جلوگیری از قاچاق کالا میسر خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد فضای مناسب کسب و کار می تواند زمینه را برای اجرای درست برنامه ها فراهم و از تولیدات داخلی حمایت کند./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.