کالاهای آتی اولویت ۹ ارزی شد

ایلنا- درآخرین ساماندهی اولویت بندی ارزی،کالاهای خوزه فناوری اطلاعات در اولویت نهم و جز کالاهای غیرضروری و لوکس قرار داده شد.

بعد اجرای قانون هدفمندی یارانه و همچنین ساماندهی بازار ارز، که کالاهای حوزه IT و فناوری اطلاعات جزو اولویت ۵ تا هفتم قرار گرفته بود،در آخرین ارزیابی که از سوی بانک مرکزی برای این حوزه انجام شده،آی تی در اولویت نهم قرار گرفته است که جزو کالاهای لوکس و غیر ضروری و همردیف کالاهایی مانند کاغذ سیگار و تخم پرندگان، ماشین آلات پر مصرف و ادویه جات شده است.

در حال حاضر مکانیزم ارزدهی به اولویت های هفتم تا دهم مشخص نیست و تنها ارزدهی برای اولویت های ۱ تا ۶ تعیین شده است.

این گزارش می افزاید”درصورتی که چنین اتفاقی بیفتد،از هم اکنون نگرانی بین فعالان این حوزه ایجاد شده است.آنها معتقدند که کالاهای آی تی طیف متنوع را از کالاهای ضروری که در واقع زیر ساختهای اصلی ارتباطی کشور هستند تا کالاهای مصرفی مثل تلفن همراه را تشکیل می دهند.درحالی که دربین همین کالاهاتجهیزات شبکه نیز وجود دارد که عدم تعیین مکانیزم تخصیص ارز برای این قشر سبب بروز مشکلاتی در این حوزه خواهد شد.

به گفته آنها، درصورت اجرایی شدن چنین تصمیمی قیمت کالاهای فعلی موجود در کشور نیز به شکل سرسام آوری بالا خواهد رفت که این قضیه بی تردید تجهیز و به روز رسانی زیر ساختهای ارتباطی کشور را دچار مشکل می کند.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.