کالاهای وارداتی با ارز مرجع باید قیمت گذاری شود

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: مصوبه صریح دولت، گمرک را موظف کرده است کالاهایی را که با ارز مرجع وارد شده اند قبل از ترخیص به سازمان حمایت اعلام و این سازمان آن را قیمت گذاری و سپس روانه شبکه توزیع کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمید صافدل در نشست خبری افزود: خودروهای لوکسی که برای واردات آنها ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی دریافت شده است باید قیمت‌گذاری شوند.
وی اضافه کرد: برخی از این خودروها پیش از اولویت‌بندی‌های ارزی ثبت سفارش  و با دریافت ارز مرجع، شهریور امسال وارد کشور شده اند اما در شرایط کنونی کالاهای لوکس مانند انواع خودروهای وارداتی با هر ارزی هم ثبت سفارش شده باشند ارز مرجع فقط به اولویت های ۱ و ۲ تعلق می گیرد.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت درباره اعلام اسامی واردکنندگان خودروهای لوکس گفت:‌ در هیچ جای دنیا اسامی واردکنندگان را به مطبوعات اعلام نمی‌کنند و ما نیز نام واردکنندگان خودروهای لوکس را فقط به دستگاه های نظارتی اعلام می‌کنیم.
صافدل با بیان این که تعداد خودروهای لوکس را که حجم موتوری بیش از ۳۰۰۰ دارند می توانید از گمرک، سازمان حمایت و راهنمایی و رانندگی جستجو کنید افزود:‌ در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، واردات خودرو افزایش داشته و این در حالی است که این شاخص در سال ۹۰ در مقایسه با سال ۸۹ کاهشی بوده است. 
وی همچنین گفت: در نیمه نخست امسال ۳ میلیون تن گندم به کشور وارد شده است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.