کامبوزیا: از عملکرد شطرنج بازان ایران راضی هستم/ تبانی ازبکها و قراقها ثابت نشدنی است

۱۴م دیماه ،

در مسابقات شطرنج شهرهای جهان، تیم ملی شطرنج کشورمان نتوانست از مرحله اول مسابقات صعود کند و حذف شد.

محمد جعفر کامبوزیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سطح مسابقات شهرهای جهانی بسیار بالا بود ما به سبب پوئن شکنی کمتر نسبت به چینی ها حذف و به دور دوم مسابقات صعود نکردیم.

رئیس فدراسیون شطرنج تصریح کرد: مسابقات شهرهای جهان به صورت حذفی برگزار می شد و حتی تیمهای ابر قدرت هم به سبب پوئن شکنی از گردونه بازیها حذف شدند این موضوع فقط شامل تیم ملی ایران که با نام تهران در این بازیها حضور داشت، نمی شد.

وی یاد آور شد: من به طور کلی از عملکرد بازیکنان ایرانی راضی هستم آنها در قرعه کشی اولیه تیمهای قدرت مندی چون فرانسه، آمریکا هم گروه بودند شکست آنها تا حدودی دور از دسترس بود.

کامبوزیا تصریح کرد: اگر شطرنج بازان ایران تا حدودی خوش شانس تر بودند به طور قطع به جمع ۱۶ تیم برتر شرکت کننده راه پیدا می کردیم که متاسفانه این طور نبود.

نایب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) خاطر نشان کرد: یکی دیگر از علل عدم راهیابی تیم ایران به مرحله دوم تبانی شطرنج بازان ازبکستانی و قزاقستانی بود.

این موضوع را نمی توان با سند و مدرک ثابت کرد اما شاهد بودیم که در طول این رقابت ها ازبکها که باید ۴ بر صفر مقابل حریف قزاقستانی خود پیروز می شدند با نتیجه ۲/۵ بر ۱/۵ شکست خوردند و شرایط را برای صعود تیم تهران به مرحله دوم سخت تر کردند./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.