کاندیداها در تبلیغات خود بهانه‌ای به دست دشمن ندهند

۰۶خردادماه،

یک حقوقدان با تاکید بر اینکه کاندیداها باید در تبلیغات انتخاباتی خود مصالح و منافع کشور را مدنظر قرار دهند، گفت: نامزدهای انتخاباتی در جریان تبلیغات به بهانه جمع آوری آرای بیشتر حرفی نزنند که دشمنان قسم خورده کشورمان از آن سوء استفاده کنند.

“یداله عسگری”در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائی باشگاه خبرنگاران، در خصوص لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی در مناظره‌های تلویزیون کاندیداهای انتخابات، گفت: کاندیداها باید از کلی گویی و ارائه برنامه‌های شعارگونه، پرهیز کنند.

این حقوقدان افزود: اگر کاندیداها افق‌ها و دیدگاه‌هایی عرضه می‌کنند، در کنار آن راهبردها و راه حل‌های رسیدن به آنها را نیز شفاف بیان کنند و از طرح اظهارنظرهایی همچون حل بحران اقتصادی، کاهش تورم و گرانی که توانمندی حل آنها را ندارند، اجتناب کنند.

این حقوقدان با تاکید بر اینکه کاندیداها نباید به تخریب رقبای خود بپردازند، تصریح کرد: نقد برنامه‌های سایر کاندیداها و انتقاد از عملکرد دولت‌های پیشین، ایرادی ندارد، اما تخریب شخصیت دیگران رفتاری غیر اخلاقی است.

وی افزود: وعده‌هایی که کاندیداها به مردم می‌دهند، باید در چارچوب وظایف و اختیارات پست ریاست جمهوری باشد و از بیان قاطع آنچه که تحقق آن از اختیارات قوه مجریه است، پرهیز کنند چرا که در جمهوری اسلامی، قوا از یکدیگر تفکیک شده است.

عسگری با تاکید بر اینکه کاندیداها باید در تبلیغات انتخاباتی خود مصالح و منافع کشور را مدنظر بگیرند، اظهار داشت: نامزدها در جریان تبلیغات به بهانه جمع آوری آرای بیشتر حرفی نزنند که دشمنان قسم خورده کشورمان از آن سوء استفاده کنند.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: اسراف در تبلیغات هزینه گزافی را به مردم تحمیل می کند، لذا کاندیداها باید از تبلیغاتی که منجر به صرف هزینه بالا می‌شود، خودداری کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.