کاندیداهای اهدای «نوبر» معرفی شدند

نسخه چاپیارسال به دوستان

کاندیداهای اهدای «نوبر» معرفی شدند

خبرگزاری فارس: حالا که نوبل انقدر چیز خوبی است و دنیا دارد چهار نعل به سوی آینده‌ای پر از نوبل و عشق می‌تازد، بهتر است ما هم یک جایزه‌ای توی همین مایه‌ها داشته باشیم.

خبرگزاری فارس: کاندیداهای اهدای «نوبر» معرفی شدند

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از جوان آنلاین، حالا که نوبل انقدر چیز خوبی است و دنیا دارد چهار نعل به سوی آینده‌ای پر از نوبل و عشق می‌تازد، بهتر است ما هم یک جایزه‌ای توی همین مایه‌ها داشته باشیم که آن را به برندگان خوش شانس اهدا کنیم و هم خودمان حالش را ببریم، هم برنده‌ها را بگذاریم سر یک کار مناسب! می‌توانیم در این کار از ظرفیت‌های خودمان استفاده کنیم؛ مثلاً ما عادت داریم وقتی می‌خواهیم بگوییم یک کسی یا یک چیزی خیلی باحال است و فراتر از حد انتظار ظاهر شده است؛ از کلمه «نوبر» درباره‌اش استفاده کنیم و اصطلاحاً می‌گوییم: «مگر نوبرش را آورده‌ای؟!» بنابر‌این پیشنهاد می‌دهم اسم جایزه را بگذاریم «نوبر».

لیست اشخاص حقیقی و حقوقی که می‌توانند به عنوان کاندیدای اولین دوره «نوبر» در رشته‌های مختلف مطرح شوند را هم همینجا منتشر می‌کنیم تا هر کس بیشتر رأی آورد برنده شود:

نوبر صلح: عباس آقا، سوپری سر‌کوچه؛ ایشان در اقدامی بشر‌دوستانه خرده حساب چند تن از اهالی محل را بخشید و با آنها صلح کرد؛  بر اثر این اقدام اهالی محل دیگر مجبور نیستند هر روز صبح از آن سر کوچه تردد کنند و می‌توانند با خیال راحت از جلوی سوپر مارکت عباس آقا عبور کنند.

نوبر ادبیات: شاعر فقید «بزک نمیر باهار میاد…». این شعر در این روز‌ها خیلی کاربرد دارد و به شعر اول کشور تبدیل شده است.

نوبر نقاشی: بنیامین نتانیاهو. با نقاشی حیرت‌انگیزی که در مجمع عمومی سازمان ملل جلوی چشم حضار کشید، همه را انگشت به دهان کرد.

نوبر خنده: محمد حسینی، وزیر ارشاد؛ اگرچه ایشان رقابت تنگاتنگی با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال داشتند و با وجود اینکه فقط یک لبخند در پاسخ به سؤال خبر‌نگاران در کارنامه دارند، اما به عقیده کارشناسان این یک لبخند به همه خنده‌های کفاشیان می‌ارزد!

نوبر اخلاق: ریال، واحد پول کشور‌ عزیزمان؛ همه کارشناسان متفق‌القول هستند که در این یکی دو سال اخیر سر به زیرتر از ریال ندیده‌اند.

نوبر مدیریت: محمد رویانیان؛ ایشان با تسلط کامل یک سازمان بزرگ و یک باشگاه خیلی بزرگ را روی انگشت می‌چرخانند و به گفته ناظران هم اکنون هشت انگشت دیگر‌شان آزاد و آماده چرخاندن سایر سازمان‌ها، باشگاه‌ها، نهاد‌ها در انواع و اقسام موضوعات است.

نوبر گلزنی: علی فتح‌الله زاده؛ ایشان گفته‌اند اگر مهاجم استقلال بودند از برهانی بیشتر گل می‌زدند؛ ما هم که به ایشان اعتماد کامل داریم، بنابر‌این پیشاپیش نوبر گلزنی را تقدیمشان می‌کنیم.

نوبر شمّ پلیسی: داود اغلو، وزیر خارجه ترکیه؛ ایشان درباره علت توقیف هواپیمای سوریه گفته‌اند ما حدس می‌زدیم بار هواپیما غیر‌نظامی نباشد؛ بنابر‌این ایشان به خاطر شمّ پلیسی قوی که هواپیما را در هوا می‌زند شایسته نوبر هستند.

نوبر پوست کلفتی: محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی؛ دلیل این نوبر به وضوح بیان نشده و مثل داستان‌هایی که پایان باز دارند، به عهده مخاطب گذاشته شده است.

نوبر اعتماد به نفس: شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد؛ ایشان به محض اینکه ۵۰ تومان قیمت دلار پایین می‌آید در تلویزیون ظاهر می‌شوند و کلاس عملی آموزش اعتماد به نفس را بر‌گزار می‌کنند!

نوبر اقتصاد: سازمان سنجش؛ عملکرد اقتصادی عالی این سازمان انصافاً جای تقدیر دارد که با بالا رفتن نرخ ارز قیمت آزمون‌های دانشگاهی را بالا می‌برد.

و نوبر‌های دیگری که می‌تواند به اشخاص شایسته در همه زمینه‌ها اهدا شود از جمله نوبر مصاحبه‌کردن، نوبر خبر‌نگاری، نوبر راست‌گویی، نوبر طنز‌نویسی و … که با تشکیل آکادمی نوبر من قول می‌دهم همه حسابی از آن استقبال کنند و از جایزه نوبل همه معروف‌تر شود؛ مگر نوبلی‌ها چه کار می‌کنند؟ یک چیزی شبیه به همین کاری که من در این ستون کردم، تازه خیلی ضعیف‌تر و کشکی‌تر!

انتهای پیام/


Fars News Agency

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.