کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید توجه ویژه‌ای به فرهنگ و هنر داشته باشند

۰۸اردیبهشت،

رینه‌ای در گفت‌وگو با هنرآنلاین:

به گفته یک خوشنویس؛ فرهنگ و هنر تجلی گاه تمدن یک مملکت است و دولت‌ها باید به فرهنگ توجه ویژه ای بکنند.

رضا رینه ای در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت:ملت ایران با توجه به فرهنگ و تمدن دیرینه ای که دارد؛ نه تنها باید میراث دار فرهنگ و تمدن گذشتگان باشد، بلکه باید به این میراث فرهنگی و هنری نیز بیفزاید. از این رو باید در ایران رئیس جمهور و هیات دولت برنامه های را پیش بگیرند که همه به نوعی سبب گسترش فرهنگ و هنر ما باشد.

وی با بیان این مطلب که متولیان هر کشور باید از هنرمندان آن کشور جلوتر باشند گفت: از این رو هنرمندان پیش از این که خواست هایشان را به رئیس جمهور و هیات دولت مطرح کنند آنها باید این نیازها را برطرف کنند.

این مدرس دانشگاه افزود: هنرمندان روحیه خاصی دارند و عموما فروتن می باشند ، کم پیش می آید که درصدد این برآیند که نیازهایشان را مطرح کنند.

به گفته این نقاش؛ فرهنگ و هنر هر مملکت تجلی گاه تمدن آن ملت است؛ از این رو دولت ها باید در هر دوره ای به فرهنگ و هنر توجه ویژه مبذول کنند و از فرهنگ تنها از یک رسانه برای بیان اهداف خود استفاده نکنند.

وی افزود: چرا ما باید همیشه انتظار داشته باشیم که هنرمندان در پی این باشند که خواست هایشان را با کاندیداهای ریاست جمهوری در میان بگذارند؛ چرا تشکیل دهندگان دولت ها در پی شنیدن و دیدن خواست های هنرمندان نیستند.

این خوشنویس با بیان این مطلب که همواره فرهنگ و هنر در بودجه دولت کمترین سهم را به خودش اختصاص می دهد گفت: ما باید به این موضوع توجه کنیم که فرهنگ ویترین و هویت هر مملکت است و باید از این ویترین به خوبی استفاده کرد.

این هنرمند ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک دولتمردان تا حدودی بتوانند آرمان های هنرمندان را محقق کنند.

به گفته این خوشنویس؛ بسیاری از هنرمندان به سبب مرزکشی های متدوال حتی از خدمات بیمه هم محروم می باشند.

انتهای پیام/

۳۲/۳۱
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.