کاندیداها باید حواشی خود را پالایش کنند/ پرداختن به حاشیه‌ها به سقوط کاندیداها می‌انجامد

۲۶فروردین۱۳،

حجت‌الاسلام سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رعایت آموزه‌های اخلاقی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری را از الزامات ورود به عرصه انتخابات دانست و گفت: کاندیداها باید به صورت جدی بایدها و نبایدهای انتخاباتی را مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام “علیرضا سلیمی” نماینده مردم محلات و دلیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اخلاق انتخاباتی و لزوم رعایت آن از سوی کاندیداهای انتخاباتی، گفت: طبق قانون اساسی، رئیس جمهور باید یکی از رجال سیاسی کشور باشد.

وی ادامه داد: رجل سیاسی بودن به معنای شخصیت طراز اول بودن است و کسی که می‌خواهد در این طراز قرار گیرد باید این مهم را مورد توجه قرار دهد.

سلیمی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون اساسی، رئیس جمهور دومین شخص مهم کشور از دید اجرایی پس از رهبری قرار دارد، افزود: کسی که از چنین موقعیتی برخوردار است باید در فضای انتخاباتی به رعایت بایدها و نبایدها اقدام کرده و بر لزوم به‌کارگیری آموزه‌های اخلاقی به صورت ویژه اهتمام ورزد.

نماینده مردم محلات و دلیجان با بیان اینکه به‌کارگیری هر نوع وسیله‌ای برای رسیدن به هدف، امری قابل توجیه نیست، تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که برای رسیدن به هدفش یعنی خدمت به مردم از هر وسیله‌ای استفاده کند.

وی ادامه داد: متأسفانه ملاحظه شده که در بعضی مواقع، بعضی از اشخاص در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی برای پشت سر گذاشتن رقیب خود از هر ابزاری استفاده می‌کنند.

سلیمی با اشاره به هوس‌های شیطانی و نفس اماره در به دام انداختن اشخاص، بر هوشیاری کاندیداها در میدان انتخاباتی تأکید کرد و اظهار داشت: شیطان با توجیه کردن مسائل خلاف قانون قصد دارد تا صحنه انتخابات را برای کاندیداها متشنج کند.

وی اضافه کرد: کاندیداها باید حواشی خود را پالایش کنند، این حواشی بسیاری از اوقات یک کاندیدا را تا ورطه سقوط و هلاکت پیش می‌برد که نمونه بارز آن فتنه ۸۸ بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در فتنه ۸۸ بعضی از کاندیداها همچون عناصر حقوق‌بگیر سازمان سیا عمل کرده و به سبب پالایش نکردن حواشی خود تا مرز باتلاق سیاسی کشیده شدند.
 
سلیمی تهمت، دروغ، فریب‌کاری و کلاه‌برداری سیاسی را از جمله مصادیق بارز بداخلاقی انتخاباتی دانست و تصریح کرد: بعضی از کاندیداها علی‌رغم دانستن واقعیت‌های کشور، با استفاده از شانتاژهای تبلیغاتی و وعده‌هایی که هیچ‌گونه واقعیت و اساسی نداشته و قابلیت اجرایی ندارند به دنبال تجمیع آرا می باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان استفاده از بیت‌المال و استفاده تبلیغاتی از رسانه‌هایی که مربوط به بیت‌المال است را از مصادیق بارز بی‌اخلاقی در انتخابات تلقی و خاطرنشان کرد: بعضی از روزنامه‌ها از بیت‌المال تأمین می‌شوند، اما در حال حاضر ارگان تبلیغاتی بعضی از کاندیداها قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.