کاندیداها برنامه‌های صادرات خدمات فنی – مهندسی را اعلام کنند

۱۳خردادماه،

یک عضو انجمن صادرکنندگان خدمات مهندسی با اشاره به پتانسیل بالای حوزه صادرات خدمات فنی – مهندسی در ارزآوری و رونق اقتصادی، توجه جدی کاندیداهای ریاست جمهوری و ارائه برنامه‌های کارشناسی ازسوی آنها را برای تقویت وافزایش بازدهی این بخش خواستارشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) آرش بازیار با اشاره به پتاسیل بالای حوزه خدمات فنی – مهندسی درافزایش ارزآوری و نیز ایجاد فرصت‌های شغلی اظهار کرد: تقویت این عرصه می‌تواند نقش بسیار موثری درایجاد تحرک در اقتصاد کشور داشته باشد این درحالیست که خلاف این رویه فرصت‌های اقتصادی مستتر دراین بخش را با چالش مواجه می‌کند.

وی با اشاره به بی توجهی به حل مشکلات فعالان این صنعت تاکید کرد: رغبت چندانی برای استفاده از تجارب و دستاوردهای فعالان این حوزه وجود ندارد که این امرسبب هدررفت فرصت‌های موجود این حوزه می‌شود.

بازیار درتوضیح یکی ازبندهای بسته پیشنهادی ارائه شده به دولت گفت: با توجه به اینکه درشرایط تحریم امکان ورود درآمدهای نفتی به کشورمهیا نیست، پیشنهاد شد که ازظرفیت بخش خصوصی برای بازگرداندن درآمدهای نفتی بلوکه شده با ارزش افزوده از طریق سرمایه‌گذاری درآمد نفتی درکشورهایی مانند چین،هند و..استفاده شود.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی باتوجه به فقدان محدودیت‌های مرتبط با تحریم در قیاس با بخش دولتی از ظرفیت بالایی دربرقراری مراودات تجاری با جامعه بازرگانی کشورهای مختلف برخوردارست و خود به خود راهکارهای ورود ارز به کشور را جست وجو خواهد کرد.

به گفته این عضو انجمن صادرکنندگان خدمات مهندسی با توجه به تاکید کاندیداهای ریاست جمهوری بر توسعه شرایط اقتصادی کشور، قطعا توجه به پتانسیل‌های این حوزه می‌تواند نقش موثری درخروج از تنگناهای اقتصادی موجود داشته باشد و با این رویکرد این شرکت آماده است که تجارب خود را به صورت رایگان دراختیار نهادهای تصمیم گیردولت آینده جهت رشد و شکوفایی اقتصادی کشورقراردهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.