کاهش آلودگی های پسته با استفاده از فناوری پوشش دهی خوراکی

۲۳م دیماه ،

افزایش ماندگاری و کاهش آلودگی های پسته با استفاده از فناوری پوشش دهی خوراکی و زیست سازگار توسط مبتکر کشورمان انجام شد.

مجید جوانمرد داخلی، مبتکر افزایش ماندگاری و کاهش آلودگی های پسته با استفاده از فناوری پوشش دهی خوراکی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت:  هدف از این تحقیق تولید پوشش خوراکی ضد میکروبی یا بسته بندی خوراکی ضد میکروبی در مغز پسته جهت جلوگیری از قارچ توکسین رای آسپرژیلوس فلاووس و تاثیر پوشش حاصله بر روی ویژگی های فیزیکی، مکانیکی و حسی مغز پسته های پوشش دیده بوده است.

وی گفت: در این پژوهش به جای استفاده از پلیمرهای مصنوعی از پلیمر طبیعی بر پایه کنسانتره پروتئین خوراکی آب پنیر استفاده گردید، عصاره الکلی آویشن شیرازی در مقادیر مختلف در ترکیب پوشش به کار رفته است.

 جوانمرد داخلی تصریح کرد: گروه شاهد شامل مغز پسته بدون پوشش و بدون عصاره و مغز پسته پوشش دیده و بدون عصاره بودند.بعد از تعیین حداقل غلظت ممانعت کنندگی از غلظت های بالاتر عصاره الکلی آویشن شیرازی در پوشش مغز پسته استفاده گردید.

این مبتکر تصریح کرد: میزان پذیرش نهایی پسته پوشش دیده حاوی عصاره نسبت به پسته های پوشش دیده و پسته های پوشش ندیده دارای ارجعیت معنی داری بوده اند بر اساس نتایج به دست آمده می توان از عصاره آویشن شیرازی به عنوان منبعی از ماده ضد قارچ طبیعی بر علیه قارچ آسیرژیلوس فلاووس در جهت جلوگیری از رشد آن در مغزهای خوراکی استفاده کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ازاد:

    موضوع بسیار جالبی بود . فقط من سوال داشتم که از این پوشش میشه برای تخمه افتاب گردان شمشیری استفاده کرد . و اینکه این پوشش روی پوسته تخمه نیز باعث افزایش ماندگاری میشود یا خیر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.