کاهش ارزش شاخص‌های سهام در بازار آسیا

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۰۴
در پی شکست مذاکرات بودجه در هلند و همچنین پیروزی حزب سوسیالیست مخالف با برنامه ریاضت اقتصادی در فرانسه در دور اول انتخابات ریاست جمهوری، ارزش شاخص‌های سهام در معاملات صبح امروز دوشنبه بازار آسیا کاهش یافت.
ارزش شاخص سهام نیکِی ژاپن در معاملات امروز سه دهم درصد کاهش یافت و به نه هزار و پانصد و سی و سه ممیز چهل و هشت صدم واحد رسید.
شاخص سهام هانگ سِنگ هنگ کنگ نیز با هفت دهم درصد کاهش، بیست هزار و هشتصد و هفتاد و یک ممیز بیست و سه صدم واحد معامله شد.
ارزش شاخص سهام کاسپی کره جنوبی با سه دهم درصد کاهش، به هزار و نهصد و شصت و نه ممیز شصت و نه صدم درصد رسید.
ارزش شاخص سهام اِس اَند پی/اِی اِس ایکس استرالیا نیز دو دهم درصد کاهش یافت و به چهار هزار و سیصد و پنجاه و هفت ممیز هفت دهم واحد رسید.
در بازار ارز نیز ارزش یورو در برابر دلار و ارزش دلار در برابر ین کاهش یافت. یورو امروز در برابر یک دلار و سی و یک سنت و دلار در برابر هشتاد و یک ممیز بیست و هفت ین معامله شد.
به گزارش اسوشیتدپرس از بانکوک، از عوامل کاهش ارزش شاخصهای سهام بازار بورس آسیا ناتوانی نمایندگان پارلمان هلند در حل اختلافات در خصوص کاهش کسری بودجه این کشور بود؛ انتظار می رود دولت هلند در روزهای آتی استعفا کند.
نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز در نوسان ارزش سهام تاثیر داشت؛ کارشناسان اقتصادی نگرانند پیروزی نماینده حزب سوسیالیست، به همکاریهای فرانسه و آلمان که برای حل بحران مالی اتحادیه اروپا ضروریست، لطمه وارد کند.
۱۰۶/۱۴۲

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.