کاهش ارزش مالی تحصیلات دانشگاهی در انگلیس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

پژوهشگران دانشگاه ووریک در انگلیس اعلام نمودند: تحصیلات دانشگاهی در این کشور، کم تر مقرون به صرف شده زیرا درآمد فارغ التحصیلان انگلیسی، در ده سال قبل ۲۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ازلندن، براساس نتیجه پژوهش دانشگاه ووریک که با نظر سنجی از ۱۷ هزار دانشجو صورت گرفت مشخص شد درامد فارغ التحصیلان فعلی دانشگاه ها، درمقایسه با فارغ التحصیلان سال ۱۹۹۹ میلادی، بیش از یک پنجم کم تر شده است.
افزایش شمار متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها و کاهش مشاغل سبب شده است برخلاف نسل های پیشین، تحصیلات دانشگاهی، اثر چندانی بر افزایش درامد شاغلان نداشته باشد به گونه ای که شمار چشمگیری از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر انگلیس، به کارهای نامطلوب همچون نظافت مشغولند.
به گزارش تفسیری دانشگاه ووریک، چهل درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها در انگلیس، شغلشان تناسبی با تحصیلات دانشگاهی شان ندارند؛ علاوه بر مشکل کمبود کار، آنان باید به فکر قروض فراوان ناشی از سه برابر شدن شهریه ها نیز باشند و ده درصد این فارغ التحصیلان، همچنین حداقل شش ماه بیکار می مانند تا کار پیدا نمایند.
براساس این گزارش تفسیری، فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و حقوق، به ترتیب با ۱۶ و ۹ درصد، کم تر از دیگر فارغ التحصیلان، افت درامد دارند.
براساس این گزارش تفسیری ،  فارغ التحصیلان رشته های هنر، با ۳۳ درصد، بیش ترین افت درآمد را دارند.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.