کاهش ارزش ین در برابر دلار و یورو

۰۷م اسفند ،

بینا- به دنبال گمانه زنی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به انتخاب رئیس تازه بانک مرکزی ژاپن، ارزش ین در برابر دلار و یورو بار دیگر به شدت کاهش یافت.
به گزارش بینا به نقل از بلومبرگ، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اول وزیر ژاپن در روزهای آینده هاروهیکو کرودا را به عنوان رئیس تازه بانک مرکزی این کشور معرفی خواهد کرد.
ارزش ین ژاپن امروز در برابر دلار ۰٫۸ درصد دیگر کاهش یافت و هر دلار در برابر ۹۴٫۱۲ ین مبادله شده است که این پایین ترین ارزش ین در برابر دلار از ماه می ۲۰۱۰ به شمار می رود.
شاخص نیکی بورس ژاپن نیز امروز ۲ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۸ میلادی رسیده است. تولیدات صنعتی چین نیز طی ماه قبل به پایین ترین حد خود در چهار ماه اخیر رسیده است.
سرمایه گذاران بین المللی همچنین به شدت نگران نتیجه انتخابات ایتالیا و تاثیر آن بر اقتصاد منطقه یورو می باشند. ارزش ین امروز در برابر ۱۶ ارز معتبر بین المللی کاهش یافته است. ارزش ین در برابر یورو نیز ۰٫۷ درصد کاهش یافت و هر یورو در برابر ۱۲۴٫۱۰ ین مبادله شده است.
ارزش ین ژاپن از ابتدای امسال تا کنون ۶٫۷ درصد کاهش داشته است که این بدترین عملکرد در بین ده ارز معتبر کشورهای توسعه یافته و صنعتی است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.