کاهش بارش ها در ۱۴ استان کشور

۳۱اردیبهشت،

59918.jpg

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از کاهش بارش ها در ۱۴ استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حاج رسولیها اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۱) تا پایان هفته قبل، حجم بارش های استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان در مقایسه با دوره مشابه سال آبی قبل کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت بیشترین کاهش بارش ها در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل با ۳۳ درصد به استان اردبیل و کمترین کاهش بارش ها با یک درصد به استان گلستان اختصاص داشته است.

به گفته وی، حجم بارش های ۱۶ استان کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۱) تا پایان هفته قبل در مقایسه با سال آبی پیشین افزایش یافته است.

حاج رسولیها با اشاره به گزارش بارش های کشور، ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته قبل حجم بارش های استان های آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان و سیستان و بلوچستان به ترتیب ۳۵۰، ۱۶۶، ۳۹۷، ۲۴۸،۶۲۹، ۱۱۹، ۳۷۳ و ۹۸ میلیمتر ثبت شده که در مقایسه با حجم بارش ها در مدت مشابه سال آبی قبل به ترتیب ۳۷، چهار، ۱۱۹،۵۶، ۱۹، شش، ۱۰۵ و ۸۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حجم بارش های استان های فارس، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و یزد در مقایسه با سال آبی قبل افزایش یافته است.

به گفته وی، حجم بارش های استان های یادشده به ترتیب ۲۷۶، ۱۵۰، ۱۴۰، ۳۹۸، ۶۲۵، ۴۷۸، ۱۴۴ و ۱۳۴ میلیمتر ثبت شده که در مقایسه با حجم بارش ها در مدت مشابه سال آبی قبل به ترتیب ۱۰، هفت، ۶۴،۳۵، ۱۶، ۲۵، ۱۱۱ و ۵۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت بیشترین افزایش بارش ها در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، با ۱۱۹ درصد به استان ایلام و کمترین افزایش بارش ها با چهار درصد به استان اصفهان اختصاص داشته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.