کاهش بهای پوند در مقابل یورو

۲۴م دیماه ،

بینا- قیمت پوند انگلیس در مقابل یورو با بیشترین کاهش هفتگی خود از فوریه، ‌مواجه شد.
به گزارش بلومبرگ، قیمت پوند انگلیس در مقابل یورو با بیشترین کاهش هفتگی خود از فوریه، ‌مواجه شد. این اتفاق در میان گمانه‌زنیها در مورد تلاش انگلیس برای حفظ رشد اقتصادی خود و در حالی رخ داد که سیاست گزاران اروپائی نسبت به بهبود اقتصاد منطقه یورو ابراز خوش‌بینی کردنده‌اند.
بر اساس این گزارش، پس از اینکه دیوید کامرون، اول وزیر انگلیس، پیش‌بینی کرد که کشورش در سال جاری روزهای سختی را تجربه خواهد کرد، قیمت پوند به پائین‌ترین میزان خود طی ۹ ماه اخیر در مقابل یورو رسید.
بر این اساس، در حالیکه بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را در حد بی‌سابقه ۰٫۵ در‌صد نگه‌داشته است،‌ از افزودن محرک‌های بیشتر اجتناب کرده‌است. یک گزارش دولتی که اخیرا انتشار یافته‌است نشان می‌دهد تولید صنعتی انگلیس در نوامبر با کاهشی ناگهانی مواجه شده‌است.
قیمت پوند روز جمعه، پس از مواجه شدن با کاهشی ۱٫۸ درصدی، به ۸۲٫۷۷ پنس در هر یورو رسید، و در پی آن مجددا به ۸۲٫۸۷ پنس در هر یورو، پائین‌ترین حد آن از ۴ آوریل، نزول کرد.
بر اساس آمار بلومبرگ، از آغاز سال ۲۰۲۴، قیمت پوند ۱٫۳ درصد کاهش داشته‌است. از این نظر، پوند در جایگاه دومین واحد پولی ضعیف در میان ۱۰ واحد پولی دیگر مربوط به بازارهای توسعه یافته،‌ قرار می‌گیرد. این گزارش افزود، ین ژاپن نیز ۳٫۵ در‌صد کاهش داشته‌است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.