کاهش بیکاری با استفاده از آموزش‎های مهارتی دغدغه علمی کاربردی است

۲۹خردادماه،

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان، گفت: دغدغه این دانشگاه ارتقا کیفیت تولید و کاهش بیکاری در جامعه با استفاده از آموزش‎های مهارتی است.

محمدزاده در گفت‎وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، افزود: دانشگاه جامعه علمی کاربردی لرستان دارای ۲۸ مرکز علمی کاربردی در حوزه‎های مختلف صنعت، فرهنگ و هنر و علوم انسانی فعالیت می‎کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ هزار دانشجو و ۱۲۰۰ استاد حق‎التدریس در دانشگاه علمی کاربردی استان مشغول فعالیت می باشند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه این دانشگاه رسالت آموزش‎های مهارت را بر عهده دارد، تصریح کرد: آموزش‎های مهارتی جایگاه خاصی در تربیت دانشجویان در این دانشگاه دارد.

محمدزاده افزود: آمارها حاکی از آن است که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد فناوری‎های تازه مربوط به آموزش‎های علمی کاربردی و مهارتی است که این نوع آموزش‎ها سبب کارآفرینی و ایده‎های تازه می‎شود، بر این اساس آموزش‎های مهارتی می‎تواند در ارتقا جایگاه کار مؤثر باشد و چنانچه این مهم قوت گیرد می‎تواند در جهت بالا بردن کیفیت کار اثرگذار باشد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت کار می‎تواند منجر به افزایش تولید و در نهایت رشد اقتصادی شود، اظهارکرد: افزایش کیفیت کار و کالا در گرو افزایش کیفیت آموزش‎های مهارتی است.

محمدزاده با انتقاد از اینکه در آموزش‎های مهارتی در دانشگاه‎های سراسری، آزاد و پیام نور در بخش علمی کمرنگ دیده شده است، تصریح کرد: به جز دانشگاه علمی کاربردی سایر دانشگاه‎های کشور نگاهی آکادمیک بر اساس آموزش‎های نظری به این مهم دارند، در حالیکه دغدغه دانشگاه ما ارتقا کیفیت تولید و کاهش بیکاری در جامعه با استفاده از آموزش‎های مهارتی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.