کاهش تسلیحات اتمی اسرائیل رویای دوران جوانی اوباماست

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مطلب هاآرتض که به قلم “عمیر اورن” تحلیلگر ارشد این روزنامه نوشته شده آمده است : اگر در انتخابات ماه نوامبر آمریکا بار دیگر باراک اوباما پیروز شود به احتمال زیاد در راستای کاهش زاردخانه های هسته ای جهان که بر اساس توافقنامه آمریکا و روسیه است حرکت خواهد کرد.

در ادامه این مطلب آمده است : در تاریخ ۱۷ فوریه “ایهود باراک” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از موزه قربانیان هیروشما که اختصاص به اولین قربانیان استفاده از بمب هسته ای دارد بازدید کرد و در مصاحبه با خبرگزاری کیودو، بمباران هیروشیما را یکی از تراژدی های غیر قابل اجتناب جنگ دوم جهانی برشمرد.

خبرنگار کیودو در این هنگام باراک را متوجه نقشه ای کرد که در آن تصاویر رژیم هایی که کلاهک هسته ای در اختیار دارند قرارداشت که در کنار نام رژیم صهیونیستی عدد  ۸۰ کلاهک نقش بسته بود. اما وزیر جنگ صهیونیست ها درباره زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی سکوت پیشه کرد.

هاآرتض در ادامه می نویسد : اسرائیل تا کنون درباره زرداخانه هسته ای خود گزارشی را منتشر نکرده و این درحالی است که برخی گزارش ها حکایت از وجود ۲۰۰ کلاهک هسته ای در زرادخانه اسرائیل دارد.

در یاداشت اورن آمده است : بر اساس یک گزارش محرمانه در وزارت دفاع آمریکا که تاریخ آن متعلق به سال ۱۹۹۹ است، اسرائیل در آن تاریخ بین ۶۰ تا ۸۰ کلاهک هسته ای داشته و گزارش های دیگر آمریکا حکایت از آن دارد که این تعداد کلاهک تغییر چندانی در دو دهه آینده نداشته و در سال ۲۰۲۰ تعداد کلاهک های هسته ای تل آویو به ۶۵ تا ۸۵ عدد می رسد.

هاآرتض می نویسد : با این وجود پنتاگون با بدست آوردن اطلاعات جدید در حال به روز کردن اطلاعات خود درباره زرادخانه هسته ای اسرائیل است و بر اساس تصمیم اوباما برای کاهش تسلیحات اتمی جهان بدون شک کلاهک های هسته ای اسرائیل نیز شامل این طرح رئیس جمهور آمریکا خواهند شد.

کاهش تسلیحات اتمی جهان یکی از رویاهای جوانی اوباماست از همین رو وی در سال ۲۰۰۹ از برنامه خود برای کاهش زرادخانه های هسته ای خبر داد و بعدید نیست که وی در صورت پیروزی مجدد برای اجرای آن تلاش کند.

این روزنامه در انتها به وجود زرادخانه های هسته ای در کشورهایی چون فرانسه، چین و انگلیس اشاره کرده و می نویسد : تا کنون پیمان های مربوط به کاهش تسلیحات اتمی فقط شامل آمریکا و روسیه شده و بر همین اساس وارد کردن این کشورها به کاهش تسلیحات خود امری مشکل است . علاوه بر این کشورها باید کشورهایی چون هند و پاکستان را نیز به لیست کشورهای دارای تسلیحات هسته ای اضافه کرد.  

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.