کاهش تولید ناخالص داخلی اسلوونی

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:با ادامه کاهش تولید ناخالص داخلی اسلوونی ،اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم امسال بازهم کوچکتر شد.

کاهش رشد اقتصادی اسلوونی برای مسئولان این کشور خبر خوبی نیست زیرا با ادامه این روند، اسلوونی به ناچار باید دست به دامن کمک های بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول شود.

به گزارش رویترز از لیوبلینا، بر اساس آمار و ارقامی که اداره آمار اروپا روز جمعه منتشر کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم امسال نسبت به همین مدت در سال قبل شش دهم درصد کاهش یافت.

دولت اسلوونی پیش بینی کرده است که میزان کاهش تولید ناخالص داخلی اش امسال به دو و چهار دهم درصد برسد و سال آینده نیز میزان کاهش رشد اقتصادی این کشور به حدود هشت دهم درصد برسد. بر اساس پیش بینی های خود دولت اسلوونی این کشور تا سال ۲۰۲۴ به رشد اقتصادی نخواهد رسید.

اسلوونی یکی از آخرین کشورهای عضو منطقه یورو است که همچنان در رکود اقتصادی بسر می برد. بستانکاری های سوخت شده بانکهای اسلوونی به حدود هشت میلیارد یورو می رسد، رقمی که حدود یک هشتم کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.این حالت از واقعیت نظام وام دهی، مصرف گرایی و به تبع آن رشد اقتصادی را در این کشور به مخاطره انداخته است.

اسلوونی در زمانی که به عضویت منطقه یورو در آمد از رشد اقتصادی خوبی برخوردار بود اما بعد از آنکه بحران بدهی های حاکمیتی بر این منطقه اقتصادی مستولی شد، صادرات اسلوونی نیز رو به کاهش گذاشت و از آن زمان به بعد اقتصاد این کشور به طور مرتب کوچکتر می گردد. 


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.