کاهش حمایت یهودیان آمریکا از طرح حمله به ایران

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

یک رأی گیری نشان داده که میزان حمایت یهودیان آمریکایی از طرح حمله به ایران به شدت کاهش یافته است.

در حالی که هنوز مدت زمان بسیاری از روی کار آمدن دولت تازه در ایران نگذشته، روند تازه سیاست خارجی در پیش گرفته شده از سوی دولت، بازتاب های متعددی در عرصه بین المللی پیدا می کند. در آخرین مورد، یک رأی گیری نشان داده که میزان حمایت یهودیان آمریکایی از طرح حمله به ایران به شدت کاهش یافته است.

کاهش حمایت یهودیان آمریکا از طرح حمله به ایراندر حالی که هنوز مدت زمان بسیاری از روی کار آمدن دولت تازه در ایران نگذشته، روند تازه سیاست خارجی در پیش گرفته شده از سوی دولت، بازتاب های متعددی در عرصه بین المللی پیدا می کند. در آخرین مورد، یک رأی گیری نشان داده که میزان حمایت یهودیان آمریکایی از طرح حمله به ایران به شدت کاهش یافته است.

به گزارش «تابناک»، نظرسنجی سالانه کمیته یهودیان آمریکا نشان می دهد که حمایت یهودیان آمریکایی از طرح حمله آمریکا به ایران – حتی در صورتی که دیپلماسی با ایران به نتیجه نرسد – نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

روزنامه «تایمز اسرائیل» ضمن انتشار یافتن این خبر می نویسد بر اساس نتایج این نظرسنجی که امروز انتشار یافته، ۵۲ درصد از یهودیان آمریکایی از چنین حمله ای حمایت می کند. ۲۴ درصد از این اشخاص به طور کامل حامی چنین طرحی می باشند و ۲۸ درصد نیز تنها در شرایطی با آن موافقند.

این در حالی است که در نظرسنجی سال قبل، ۶۴٫۱ درصد از پاسخ دهندگان حمایت خود را از حمله به ایران اعلام کرده بودند (۲۸ درصد به طور کامل و ۳۶٫۱ درصد نیز به طور مشروط).

این کاهش حمایت، در مورد حمله رژیم اسرائیل به ایران نیز صادق است. بر این اساس، در شرایطی که سال قبل ۷۲٫۵ درصد از پاسخ دهندگان حمایت خود را از حمله رژیم اسرائیل به تأسیسات هسته ای ایران ابراز داشته بودند، این میزان در سال جاری به ۶۷ درصد رسیده است.

نتایج این نظرسنجی در شرایطی منتشر می گردد که بنیامین نتانیاهو، اول وزیر رژیم اسرائیل به شدت در تلاش است تا ضمن جلوگیری از گسترش نگرش مثبت نسبت به رویکرد تازه سیاست خارجی ایران، آمریکا را متقاعد کند که باید برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته ای ایران، «گزینه نظامی را روی میز نگه دارد».

به این ترتیب، آن گونه که مشخص است، میزان حمایت از رویکردهای جنگ طلبانه رژیم اسرائیل، حتی در میان اشخاصی که نزدیک ترین پیوندهای ایدئولوژیک را با این رژیم دارند نیز در حال کاهش است و موضع این رژیم در این زمینه در حال تضعیف است. 


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.