کاهش خرید و فروش در بازار تلفن همراه ادامه دارد

۱۸م دیماه ، موبنا- همزمان با استمرار نوسانات نرخ بازار موبایل تهران نیز روزهای کم رونقی را در پی کاهش تقاضای مشتریان پشت سرمی‌گذراند.

به نقل از دست اندرکاران بازار موبایل،بازار تلفن همراه تهران در این روزها به یکی از کم رونق‌ترین بازارهای آی تی در کشور تبدیل شده است چرا که میزان حضور مراجعه کنندگان برای خرید این کالای دیجیتالی به شدت کاهش یافته است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری تهران با اشاره به تایید کاهش خریدوفروش موبایل در پایتخت گفت:‌همزمان با افزایش قیمت نرخ انواع گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی آن که ارتباطی مستقیمی با ارز دارند شاهد افت شدید فروش این کالای ارتباطی در کشور شدیم.

“ابراهیم درستی” با اشاره به عدم ثبات نرخ ارز طی ماه‌های قبل و تاثیر آن در بازار تلفن همراه کشور می‌گوید: با شرایط پیش آمده بیشتر واردکنندگان قانونی وغیرقانونی به واردات گوشی‌های موبایل با میانگین قیمت متوسط می‌پردازند چرا که فعالان این حوزه به سبب عدم ثبات ارز ریسک واردات گوشی‌های گران قیمت را نمی‌پذیرند.

وی افزود: با شرایط فعلی بازار تلفن همراه و همچنین کاهش قدرت خرید مردم بیشتر گوشی‌های زیر ۵۰۰ هزار تومانی مورد خریدوفروش قرار می‌گیرد.

در همین حال فروشندگان این کالای ارتباطی بر این باور می باشند که با استمرار شرایط فعلی امید رونق مجدد در بازار این کالای ارتباطی وجود ندارد.

آنها معتقدند گوشی‌های ۵۰۰ تا یک میلیون تومانی نیز به صورت محدود نسبت به قبل در بازار عرضه و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.