کاهش ذخایر خونی تهران / فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

۰۳م آذر ،

30439168-1366892.jpg

رییس سازمان انتقال خون کشور گفت: در ایام تاسوعا و عاشورا تمام مراکز و پایگاه‌های انتقال خون در سطح کشور فعال می باشند.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر غلامرضا توگه با بیان این که در فصل پاییز و زمستان به سبب شیوع بیماری‌های فصلی، با کاهش اهد اکنندگان خون مواجه هستیم، گفت: در تهران ذخایرخونی به طور نسبی کاهش یافته بر همین اساس تقاضا می‌کنیم اهدا کنندگان به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند تا این کمبود جبران شود.

وی با تاکید بر این که سازمان انتقال خون همواره به خون ذخیره نیاز دارد، ادامه داد: ازدحام اهداکنندگان خون در روزهای خاص مانند تاسوعا و عاشورا سبب می‌شود پایگاه‌های انتقال خون با مشکل کاری روبه رو شوند و نتوانند به طور صحیح به مردم خدمت رسانی کنند.

رییس سازمان انتقال خون ادامه داد: وقتی فردی در این دهه خون اهدا کند تا ۳ ماه بعد نمی‌تواند برای اهدای خون اقدام کند؛ این درحالیست که سازمان انتقال خون همیشه به ذخایر خونی نیاز دارد و مردم باید به گونه‌ای برای اهدای خون خود برنامه‌ریزی کنند که در یک زمان خاص، تراکم بیش از حد نباشد.

دکتر توگه خاطرنشان کرد: ذخایر خونی در کل کشور از شرایط خوبی برخوردار است، اما در بعضی استان‌ها که با آغاز فصل سرما درجه حرارت‌ دما به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد، با کاهش مراجعه کنندگان اهدای خون مواجه هستیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.