کاهش رشد اقتصادی در کشور مالزی

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

کاهش رشد اقتصادی در کشور مالزی | چاپ |
چهارشنبه ۳۰ مرداد ساعت ۲۰:۵۲

بینا/ مالزی روز چهارشنبه پیش بینی خود را دربارهٔ رشد اقتصادی این کشور کاهش داد. به گزارش اسوشیتدپرس از کوالالامپور، همزمان با کند شدن رشد اقتصادی چین و پیش بینی سرمایه گذاران دربارهٔ توقف برنامه بانک مرکزی آمریکا برای تقویت اقتصاد این کشور، این امر بر چالش های پیش روی اقتصادهای آسیا تاکید دارد.
بانک مرکزی مالزی اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور امسال بین ۴٫۵ تا پنج درصد خواهد بود. بانک مرکزی مالزی پیشتر رشد اقتصادی مالزی را شش درصد برشمرده بود.
این کاهش تازه ترین نشانه از نگرانی و اضطراب در اقتصادهای نوظهور آسیاست. تایلند نیز اوائل این هفته اعلام کرده بود رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم امسال کاهش یافته است. هند و اندونزی نیز با کاهش ارزش پول خود مواجهند که تاحدی ناشی از نگرانی ها دربارهٔ کسری بودجه هنگفت در این کشورهاست.
بانک مرکزی مالزی اعلام کرد انتظار می رود تقاضای داخلی در مالزی ثابت باشد اما اقتصاد این کشور تحت تاثیر اقتصاد ضعیف جهانی قرار خواهد داشت. آمار و ارقام اقتصادی مالزی نشان داد رشد اقتصادی مالزی در سه ماهه آوریل تا ژوئن ۴٫۳ درصد بود که این رقم نیز کمتر از برآورد اقتصاددانان (۴٫۷ درصد) بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.