کاهش روابط دیپلماتیک هند و دانمارک

جمعه ۲۳ تیر – ۱۲:۵۶:۱۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

روابط دیپلماتیک هند و دانمارک کاهش یافت .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، دولت هند در پی بروز تنش در روابط دهلی نو و کپنهاک بر سر یک حکم قضایی، روابط دیپلماتیک خود با دانمارک را کاهش دا د.
به گزارش خبرگزاری رسمی هند ‘پی تی ای’، تصمیم گیری برای کاهش در روابط هند با دانمارک پس از آن اتخاذ شد که ‘دولت هند درخواست استیناف به دادگاه عالی دانمارک تسلیم کرد تا حکم دادگاه بدوی در مورد متهم دانمارکی پرونده تحویل سلاح موسوم به بورولیا را نقض کند، اما دادگاه عالی دانمارک دادخواست استیناف هند را رد کرد’.
پرونده موسوم به ‘بورولیا’ پس از آن گشوده شد که در ۱۷ دسامبر سال ۱۹۹۵ میلادی سلاح غیرقانونی از یک هواپیمایی آنتونوف در منطقه پورولیا در ایالت بنگال غربی هند تخلیه شد.
‘کیم دوی کیم دویف’ متهم این پرونده که نام اصلی آن ‘نیلس هولک’ است، مدعی شد دولت های دو کشور از تخلیه اسلحه در این منطقه مطلع بوده و این تصمیم برای کمک به شورشیان ضد دولت چپ گرا صورت گرفته است.
به گفته یک مقام رسمی دولت هند دستور کاهش روابط دیپلماتیک هند با دانمارک واکنشی به تصمیم دادگاه بدوی این کشور در نگه داشتن ‘کیم دِوی’ متهم اصلی اقدام تروریستی در هند، در کشور دانمارک است.
دولت دانمارک دلیل جلوگیری از استرداد متهم دانمارکی به هند را امکانات ضعیف زندان های هند ذکر کرد، اما هند قول داده بود که محل نگهداری این متهم را در زندانی مخصوص با امکانات خوب تعیین کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۳۱۲۵۶۱۱۷۳۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.