کاهش زمان باردهی گردو به چهار سال

کاهش زمان باردهی گردو به چهار سال

با انجام تحقیقاتی که بر روی واریته‌های گردو صورت گرفت، علاوه بر افزایش عملکرد درخت گردو زمان باردهی آن از ۱۰ سال به چهار سال کاهش یافت.

 

دبیر انجمن صادرکنندگان گردوی تویسرکان در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: با تحقیقاتی که بر روی واریته‌های گردو انجام شده، نوع جدیدی به‌دست آمده که امکان افزایش میزان عملکرد گردو را به چهار برابر افزایش می‌دهد.

مظفر احمدوند افزود: در مؤسسه‌ای تحقیقاتی در تویسرکان واریته‌های جدید به‌دست آمده که علاوه بر افزایش عملکرد گردو باعث کاهش دوره به بار نشستن محصول از ۱۰ سال به چهار سال و بهبود کیفیت ظاهری و طعم آن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: واریته و نهال این گردو در خانه گردوی تویسرکان قرار داده شده تا سایر کشاورزان نیز بتوانند از این نوع واریته استفاده کنند.

احمدوند ادامه داد: طعم و مزه به‌دست آمده از این نوع واریته منحصر به فرد بوده و نمونه تولیدشده آن در کشورهای آلمان، فرانسه و ژاپن مورد تأیید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با استفاده از واریته‌های PMT می‌توان با افزایش تولید علاوه بر تأمین نیاز داخلی به سایر کشورها صادرات داشت.

دبیر انجمن صادرکنندگان گردوی تویسرکان یادآور شد: در مزرعه نمونه این مؤسسه از کود و آفت‌کش‌های شیمیایی استفاده نمی‌شود و تنها با پرورش ماهی کپور در مزرعه از آب باقی‌مانده برای آبیاری درختان مورد استفاده قرار می‌گیرد./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910621-02

تشکل ها

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. 8891tir:

    چرا تاریخ ندارد؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.