کاهش سن ازدواج در گرو بازگشت به ارزش های اجتماعی

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس امور اجتماعی گفت: افزایش سن ازدواج به عوامل اقتصادی، فرهنگی و ارزش های معنوی بستگی دارد.

دکتر افشار در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش سن ازدواح گفت: طبق آمار سازمان روان شناس کشور میانگین سن ازدواج را برای پسران ۳۳ سال و برای دختران ۲۸ سال دانست .بالا رفتن سن ازدواج دختران دیرتز باردار شده که این موضوع اختلاف سن والدین و فرزندان را در پی دارد که نتیجه ای جز متوجه نشدن خواسته های فرزند توسط والدین در آینده است.
وی با اشاره به افزایش سن ازدواج افزود: افزایش سن ازدواج را می توان به استفاده از کالاهای رسانه ای و تاثیرات تکنولوژی که در اثر آن تغییرات فکر و منش مردم که سبب بالا رفتن سن ازدواج اشخاص است نام برد.
دکتر افشار با اشاره به عوامل افزایش سن ازدواج اظهار کرد: از عوامل افزایش سن ازدواج می توان به مسائل اقتصادی نظیر هزینه های بالای آغاز زندگی، اجاره خانه، مهریه های بالا، مسائل فرهنگی و منسوخ شدن ارزش های معنوی نام برد که این زنگ خطری برای مسئولین ذیربط و خصوصا خانواده هاست که به تبع آن این معضل می‌تواند سبب بروز ناهنجاری های اجتماعی گردد.
وی با اشاره به دیگر عوامل افزایش سن ازدواج تصریح کرد: ادامه تحصیل جوانان به خصوص دختران در مقاطع بالاتر، طلاق عاطفی والدین که از چشم فرزندان دور نمی ماند و روابط بین والدین را می‌توان ذکر کرد.
افشار در خاتمه با اشاره به عوامل موثر در کاهش سن ازدواج خاطرنشان کرد: از عوامل موثر کاهش سن ازدواج می‌توان به راهبردهای فرهنگی، ساده زیستی، ارزش داشتن تاهل،  همیاری در هزینه های ازدواج و آموزش ارزش های اسلامی را نام برد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.