کاهش شدید اعتماد مخاطبان به BBC

۲۱ آبان ،

نظر سنجی شبکه تلویزیونی بی بی سی نشان داد، بیش از نیمی از مردم انگلیس به این شبکه اعتماد ندارند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر به نقل از  پرس تی وی، با توجه به افشای فساد اخلاقی و رسوایی کارکنان شبکه  بی بی سی ،تنها چهل وهفت درصد مردم به این شبکه اعتماد دارند.
از افتخارات این شبکه این بوده است که در نظر سنجی ها ، همواره جزو سه شبکه برتر قرار داشت.
این ماجرا مربوط به پیش از رسوایی اخیر بی بی سی است و در صورتیکه  نظر سنجی دیگری صورت گیرد ، حتی میزان اعتماد مردم از این نیز کمتر خواهد شد.
 با اقرار های اخیر مسئولان بی بی سی ، این شبکه دیگر نمی تواند بحرانی را که با آن مواجه شده است مهار کند.
رئیس پیشی بی بی سی پیش از استعفا اقرار کرد شبکه بی بی سی از وقت آغاز بحران فساد اخلاقی ، هیچ سیاست درستی بکار نگرفت.
با استعفای رئیس شبکه مسئولان بی بی سی قصد دارند از گسترش بحران جلوگیری کنند اما بعید است بتوانند به موفقیتی دست یابند زیرا بحران تنها مربوط به بی بی سی نیست بلکه از وزارت بهداشت گرفته تا پلیس انگلیس را در بر می گیرد.
فساد در دستگاههای انگلیس نظام مند بوده و در قبل نیز روی داده است .
در واقع فساد در انگلیس به چند دهه پیش باز می گردد. به نظر من ، هر لحظه بر دامنه افشاگری ها افزوده خواهد شد و به غیر از شبکه بی بی سی ، دست سازمانهای دیگری نیز رو خواهد شد.
وی درباره اثرات سوء رسوایی بی بی سی بر دولت انگلیس و بی مسئولیتی دولت در این خصوص گفت : در قبل بی بی سی مورد احترام بسیاری قرار داشت . بودجه بی بی سی را دولت تامین می کند اما بطور کل ، این شبکه در میان مردم از جایگاه خاصی برخوردار بود و مردم نظرمساعدی نسبت به این شبکه داشتند. اما طی دهه قبل ، این دیدگاه مردم تغییر کرده و در واقع رو به وخامت نهاده است.
حالا مسئولان بی بی سی خود به شماری از رسوایی های اخلاقی اذعان کردند و اعلام کردند طی یک دهه قبل یک رشته رسوایی اخلاقی در این شبکه وجود داشته است که بطور جدی دیدگاه مردم را درباره شبکه  تغییر داده است.
بنابراین ، این سوال مطرح خواهد شد که دولت در این مسئله چه نقشی داشته است ، چون مردم انگلیس برای تماشای تلویزیون باید پول بپردازند و سپس این پول در اختیار دولت قرار گرفته و دولت هم از این طریق بها شبکه را تامین می کند. بنابراین باید به سوالات بسیاری پاسخ داده شود. هنوز ماجرای بی بی سی به پایان نرسیده است و بطور قطع ، مسائل دیگری نیز در آینده مطرح خواهد شد. باید دید مسئولان بی بی سی چگونه خود را از این بحران خارج خواهند کرد و اینها سوالی می باشند که مردم انگلیسی طی ماهها و حتی سالهای آینده خواهند پرسید. نباید ، شدت آسیبی که این بحران وارد کرده است را دست کم گرفت.
موضوع درباره سو استفاده از کودکان مراکزی است که از آسیب های اجتماعی و نارسایی های ذهنی رنج می بردند، کودکانی که پیشا مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند. بعلاوه ، این رسوایی تنها مربوط به بی بی سی نیست و این بار پای یک بیمارستان نیز در میان است.
جیمی سویل ،  مجری سابق این شبکه و عامل فساد اخلاقی روابط گسترده ای با خاندان سلطنتی ، سیاستمداران و بعضی از اشخاص ذی نفوذ انگلیس داشت. بنابراین ماجرا به همین جا ختم نخواهد شد و بطور قطع در آینده بی بی سی و دیگر سازمانهای انگلیس باید به سوالات بسیاری پاسخ دهند.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.