کاهش شدید ذخیره آب سد زاینده رود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مشاور وزیر نیرو اظهارداشت: تامین آب شرب اصفهان بزرگ که شامل بیش از ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا است از طریق زاینده‌رود صورت می‌گیرد که متاسفانه در سال‌های اخیر به‌ سبب وقوع خشکسالی، حجم سد زاینده‌ رود بسیار کاهش یافته و هم‌ اکنون حجم آب موجود در مخزن این سد به کمتر از یک‌ چهاردهم ظرفیت آن رسیده است.
مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه در حال حاضر ذخیره آب پشت سد زاینده رود به یک چهاردهم ظرفیت آن رسیده است گفت: زاینده رود تامین کننده آب ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا است.

به گزارش ممتاز به نقل از مهر؛ حمیدرضا جانباز در نشست بررسی مشکلات تامین آب شهرها و روستاهای استان اصفهان با تاکید بر کاهش شدید حجم آب موجود در سد زاینده رود گفت: اصفهانی‌ها باید در ماه پایانی سال مانند ماه‌های گرم در مصرف آب صرفه‌ جویی کنند تا آب شرب مورد نیاز آنان بدون هیچ مشکلی تامین شود.

مشاور وزیر نیرو اظهارداشت: تامین آب شرب اصفهان بزرگ که شامل بیش از ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا است از طریق زاینده‌رود صورت می‌گیرد که متاسفانه در سال‌های اخیر به‌ سبب وقوع خشکسالی، حجم سد زاینده‌ رود بسیار کاهش یافته و هم‌ اکنون حجم آب موجود در مخزن این سد به کمتر از یک‌ چهاردهم ظرفیت آن رسیده است.

به‌ گفته جانباز، این امر سبب شده است که بسیاری از چاه‌های فلمن که از دیگر منابع تامین آب شرب محسوب می‌شوند، خشک شده و از مدار بهره‌برداری خارج شوند و بر این اساس حفر و تجهیز ۷۶ حلقه چاه در اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

وی مدیریت هوشمند مصرف را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، امسال بارندگی در استان اصفهان در حد نرمال نیست؛ بنابراین به‌ منظور غلبه بر مشکل کم‌ آبی در اصفهان باید مدیریت هوشمند آب در دستور کار قرار گیرد که این مهم از طریق مدیریت فشار آب و کاهش هدررفت آب صورت می‌گیرد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.