کاهش شدید رشد اقتصادی چین

رشد اقتصادی چین از ۸٫۱ درصد در سه ماه نخست ۲۰۱۲ به کمتر از ۷٫۶ درصد در سه ماه دوم رسیده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فارس به نقل از رویترز، نرخ بیکاری در مناطق شهرنشین چین برای هشتمین ماه متوالی است که با افزایش روبرو شده و به بیش از ۴٫۱ درصد رسیده است .

بر اساس این گزارش ، کاهش شدید رشد اقتصادی چین در ماههای گذشته تاثیر زیادی بر نرخ بیکاری این کشور داشته است . بر این اساس ، رشد اقتصادی چین از ۸٫۱ درصد در سه ماه نخست ۲۰۱۲ به کمتر از ۷٫۶ درصد در سه ماه دوم رسیده است و پیش بینی می شود این رقم در سه ماه سوم نیز به کمتر از ۷٫۴ درصد برسد .

وزارت کار چین افزود این کشور طی شش ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۶٫۹۴ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است . دولت چین دستیابی به هدف ایجاد ۹ میلیون فرصت شغلی را در سال ۲۰۱۲ میلادی برای خود تعیین کرده است .

چین در سال ۲۰۰۹ میلادی پس از وقوع بحران مالی جهانی و افت شدید صادرات با بیکار شدن بیش از ۲۰ میلیون نفر روبرو شد . وضعیت بازار کار چین امسال نیز با توجه به کاهش رشد صادرات این کشور به شدت سخت و پیچیده شده است . گر چه شرکتهای بزرگ چینی هنوز اقدام به کاهش نیروی کار نکرده اند ولی تعدادی از شرکتهای کوچک و متوسط چینی به علت کاهش فروش و صادرات کاهش هزینه های جاری خود را آغاز کرده اند .

پیش بینی می شود با ورود نیروی کار بیشتر به بازار کار چین در شش ماه دوم ۲۰۱۲ میلادی وضعیت بازار کار این کشور بدتر از گذشته شود . بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی در چین قادر به یافتن شغل مورد نظر خود نیستند . دولت چین متعهد به ایجاد ۸۵ میلیون فرصت شغلی جدید در سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ میلادی شده است و قصد دارد نرخ بیکاری این کشور را زیر ۵ درصد نگه دارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.