کاهش صدور پروانه ساختمان

۲۹فروردین۱۳،

نوساز: به گزارش ممتازنیوز به نقل از مرکز آمار ایران، در تابستان سال ۹۱ تعداد ۳۹ هزار و ۹۶۹ واحد مسکونی در پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، وجود داشته است که نسبت به فصل قبل حدود ۴۲٫۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال ۹۰ حدود ۳۴٫۹ درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه ها ۷٫۲ واحد بوده است.

همچنین پنج هزار و ۵۸۸ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در تابستان ۹۱ صادر شده است که نسبت به فصل قبل حدود ۴۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال ۹۰ حدود ۳۵ درصد کاهش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری تهران در تابستان ۹۱ بالغ بر ۶۶ هزار و ۴۹۷ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل حدود ۴۳٫۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۳۲ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه ها در دوره ی مورد بررسی حدود یک هزار و ۱۹۰ مترمربع بوده است.

توزیع پروانه های احداث ساختمان مسکونی برحسب نوع اسکلت و مصالح عمده به کار رفته در بنای آن ها در تابستان ۹۱ نشان می دهد که ۴۷٫۷ درصد این پروانه ها برای احداث ساختمان های اسکلت فلزی، ۵۲٫۲ درصد برای احداث ساختمان های بتون آرمه، ۰٫۱ درصد برای احداث ساختمان هایی با آجر و آهن بوده است.

مجموع مساحت زمین در پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان در تابستان ۹۱حدود یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع بوده است. متوسط مساحت زمین در هر پروانه احداث ساختمان بیش از ۲۸۹ مترمربع بوده است.

کل نقاط شهری کشور(بجز شهر تهران)

تعداد ۱۳۰ هزار و ۴۰۹ واحد مسکونی در پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری های کشور(بجز شهر تهران)، پیش بینی شده است که نسبت به فصل قبل حدود سه درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۹٫۵ درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه ی احداث ساختمان سه واحد بوده است .

همچنین تعداد ۴۳ هزار و ۳۴۱ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری های کشور در تابستان ۹۱ صادر شده است که نسبت به فصل قبل حدود ۴٫۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۲٫۶ درصد کاهش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان در تابستان ۹۱ حدود ۲۱۰۳۴٫۷ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل حدود نیم درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۵٫۲درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه ها بیش از ۴۸۵ مترمربع بوده است.

مجموع مساحت زمین در پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان در تابستان ۹۱ حدود ۱۴۶۱۲٫۲هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل حدود ۰٫۰۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود۲۱٫۱ درصد کاهش داشته است. متوسط مساحت زمین در هر پروانه احداث ساختمان بیش از ۳۳۷ مترمربع بوده است.

توزیع پروانه های احداث ساختمان مسکونی برحسب نوع اسکلت و مصالح عمده به کار رفته در بنای آن ها در تابستان ۹۱ نشان می دهد که ۲۹٫۷درصد این پروانه ها برای احداث ساختمان های اسکلت فلزی، ۵۰٫۳ درصد برای احداث ساختمان های بتون آرمه، ۱۹٫۱ درصد برای احداث ساختمان هایی با آجر و آهن و ۰٫۹درصد برای احداث ساختمان هایی با سایر مصالح بوده است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.