کاهش عیار طلا به معنای حذف عیار ۱۸ نیست

۱۸م آذر ،

چکیده: نایب رئیس انجمن کارفرمایان صنعت طلا و جواهر استان تهران با اشاره به پیشنهاد اضافه شدن ۲ عیار طلای تازه گفت: این پیشنهاد به معنای حذف عیار ۱۸ نیست.

عبادالله محمدولی با بیان این مطلب افزود: پیشنهاد اضافه شدن ۲ عیار تازه ۱۴ و ۹ چندی پیش از جانب انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر و  نقره استان تهران به سازمان استاندارد ارایه شد که این طرح با مشورت تولیدکنندگان و اعضای مختلف صنف طلا و جواهر تهیه شده است.

وی ادامه داد: این پیشنهاد با توجه به نوسانات قیمت طلا در بازار و کاهش قدرت خرید مردم برای تهیه مصنوعات طلا عنوان شده و تصویب آن و ایجاد تنوع عیار طلا امکان خرید مصنوع برای اقشار مختلف جامعه فراهم خواهد شد.

محمدولی تصریح کرد: هم اکنون ۳ عیار ۱۸، ۲۱ و ۲۲ در بازار موجود است و پیشنهاد اضافه شدن ۲ عیار ۱۴ و ۹ به هیچ وجه به معنای حذف عیارهای قدیمی نیست.

رئیس انجمن کارفرمایان صنعت طلا و جواهر اظهار داشت: این پیشنهاد یکبار در سال ۸۶ مطرح شده بود که اگر در آن زمان به تصویب می رسید هم اکنون شاهد رونق بیشتر تولید مصنوعات طلا، ورود به بازارهای جهانی و صادرات مصنوع طلا در کشور بودیم.

وی در پاسخ به بعضی اظهارات در خصوص سیاه شدن مصنوعات طلا با عیار پائین گفت: این اظهارنظرها غیرکارشناسی است و در سایر کشورها عیارهای مختلف طلا تولید می گردد.

محمدولی خاطرنشان کرد: هم اکنون این پیشنهاد به سازمان ملی استاندارد ارایه شده و کارشناسان این سازمان در حال بررسی این طرح و نظرسنجی از واحدهای تولیدی فعال در این حوزه می باشند و نظر نهایی را این سازمان اعلام خواهد کرد.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.