کاهش فروش تویوتا در چین

سیبنا: فروش شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا در چین ماه سپتامبر در مقایسه با دوره مشابه پارسال حدود چهل درصد کاهش یافت.

روابط دو جانبه بین چین و ژاپن، از وقتی توکیو تصمیم گرفت جزایر کوچک غیرمسکونی سنکاکو را که پکن آنها را دیائویو می نامد، از مالک خصوصی آنها بخرد، رو به وخامت گذارد.

یکی از مسئولان تویوتا که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفت: «تویوتا ماه گذشته (سپتامبر دو هزار و دوازده)، پنجاه هزار خودرو روانه بازار چین کرد». تویوتا ماه سپتامبر سال دو هزار و یازده هشتاد و پنج هزار خودرو در چین فروخته بود.

تویوتا از تأیید رقم فروش خود در ماه سپتامبر در چین خودداری کرد و افزود نتایج تجاری ماهانه خود را در چین سه شنبه منتشر خواهد کرد. مزدا، دیگر شرکت خودروساز ژاپنی، پنجشنبه نخستین شرکتی بود که ارقام فروش ماهانه خود را منتشر کرد که یک سوم در یک سال کاهش داشت.

شرکت های خودروسازی، به این علت که بیشتر به چشم می آیند، نخستین هدف احساسات ضد ژاپنی در چین هستند به طوریکه یک نمایندگی فروش تویوتا در شهر چینگدائو به آتش کشیده شد. تنش ها بین چین و ژاپن بر دیگر بخش ها مانند حمل و نقل هوایی نیز تأثیر گذاشته است.

شرکت هواپیمایی آل نیپون ایروویزAll Nippon Airways اعلام کرد ماه گذشته با موج لغو پیش خرید بلیط برای پروازهای چین و ژاپن مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اگر کاهش فروش شرکت های خودروسازی ژاپنی در چین، نخستین بازار خودرو در جهان، کاهش پیدا کند، تویوتا و نیسان احتمالا اهداف خود را در مورد کسب سود کاهش خواهند داد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.