کاهش قیمت جهانی طلا

جام جم آنلاین: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت جهانی طلا به کمتر از ۱۶۰۰ دلار در هر اونس گفت: هر چه قیمت طلا از سال ۲۰۰۸ افزایش یافته و پار سال به ۱۹۲۷ دلار رسیده بود ، با این سقوط ، قیمت ها تقریبا شکسته شد که در نوع خود یک رکورد کاهش قیمت است.

 محمد کشتی آرای در مصاحبه با رادیوصدای جمهوری اسلامی ایران افزود : این افت قیمت ها نشان دهنده بهبود اقتصادهای جهانی و کاهش بحران اقتصادی است.

وی ادامه داد  : در چهار ماه اخیر قیمت طلا روند نسبتا ثابتی داشت اما در روزهای اخیر به شدت کاهش یافته که بازار داخلی ارز و سکه را در ایران هم تحت تاثیر قرار  داده و ادامه واگذاری سکه های پیش فروش شده در بانک ملی هم بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت :  نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز ، ۶۵۰ هزار تومان ، طرح جدید ، ۶۴۰ هزار تومان ، نیم سکه ۳۲۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۷۷ هزار تومان  است که از دیروز به ترتیب ۵ ، ۸ ، ۶ ‌و ۲ هزار تومان کاهش نشان می دهد.

وی افزود : قیمت سکه های یک گرمی با توجه به افزایش تقاضای خرید به مناسبت روز مادر و روز زن بدون تغییر و حدود ۱۰۳ هزار تومان است.

کشتی آرای قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۱۵۰۰ تومان کاهش  ۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

کشتی آرای با اشاره به انتخابات فرانسه و نوسان گفت : نرخ دلار ، یورو و پوند به ترتیب ۱۶۵۵ ، ۲۱۷۹ و ۲۷۲۰ تومان است.

وی گفت: هم اکنون قیمت ها با نرخ های جهانی هماهنگ است و با توجه به عرضه سکه های پیش فروش شده هیچ گونه حباب قیمتی یا قیمت های کاذب وجود ندارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.