کاهش قیمت تجهیزات کاربردی IT سمت مشتری بعد از توافق

گردآوری توسط گروه اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

 

مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران گفت: اگر آنچه که در تفاهم نامه ذکر شده در توافق نیز آورده شود، تجهیزات سمت مشتری به شدت دچار کاهش قیمت خواهد شد؛ اما برای اپراتورهای ارائه دهنده سرویس تفاوت چندانی ایجاد نخواهد شد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات در تشریح اینکه تفاهم اخیر بدست آمده در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ چه تأثیری احتمالی بر بازار ارتباطات ثابت و همراه ایران دارد، گفت: اگر آنچه که در تفاهم نامه ذکر شده در توافق نیز آورده شود، تجهیزات سمت مشتری را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و کاهش قیمت اتفاق می‌افتد اما برای اپراتورها تفاوت چندانی ندارد.

مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران درباره تغییر احتمالی شرایط برای بهبود واردات تجهیزات، گفت: اپراتورها تاکنون هرچه برای سرویس‌دهی نیاز داشتند وارد کرده‌اند و احتمالا تنها تفاوت تغییر تجهیزات از چینی به اروپایی خواهد بود که این تغییر نیز به دلیل افزایش قیمت تجهیزات، تاثیر مثبتی برای اپراتور نیست.

وی در پاسخ به این درباره تاثیر برقراری مبادلات سوئیفت در مبادلات اپراتورها، گفت: اتفاق خاصی رخ نخواهد داد؛ زیرا درصد کمی (حدود ۵ تا ۶ درصد) از درآمد اپراتورها ارزی است‌؛ مشکلات ارزی بهانه‌ای شده بود که سخت پول را خارج می‌کردند و بیشتر برای خود نگه می‌داشتند.

فیضی در پاسخ به این سوال که برای مثال در موضوعات عدم توسعه زیرساخت‌ها مشکلات خرید تجهیزات و خرید تجهیزات از فروشندگان دست چندم مطرح می‌شد، گفت: گاهی تحریم‌ها توجیه و پوششی برای عملکردها شده است؛ کسانی هستند که از آب گل‌آلود تحریم‌ها ماهی می‌گرفتند و هنوز هم هستند.

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.