کاهش محبوبیت گوشی‌های هوشمند سامسونگ و اپل در فصل دوم ۲۰۲۴

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

این طور که نتایج حاصل از بررسی‌های تازه شرکت IDC نشان می‌دهد، دو شرکت اپل و سامسونگ همچنان حاکم بازار جهانی تلفن‌های همراه می باشند. با این وجود طی فصل دوم سال جاری میلادی سهم آن‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند کاهش یافته است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،  این طور که پیش‌بینی شده است در سه ماهه دوم امسال در مجموع ۲۳۷٫۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی شده است که سامسونگ از رقم یاد شده ۷۲٫۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار کرده است تا صاحب ۳۰٫۴ درصد این بازار شود. اگرچه سامسونگ در این دوره زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد بیشتری گوشی وارد بازار کرد، اما در فصل دوم سال قبل سهم آن از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند ۳۲٫۲ درصد بود و هم‌اکنون این سهم را به شرکت‌های ال‌جی و لنوو واگذار کرده است.
 
شرکت ال‌جی در این دوره زمانی ۱۲٫۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به بازار عرضه کرد تا صاحب ۵٫۱ درصد از این بازار شود. شرکت چینی لنوو هم ۱۱٫۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به دست کاربران جهانی رساند تا ۴٫۷ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار بگیرد. این دو شرکت در سه ماهه دوم امسال توانستند ۱۰۸٫۶ و ۱۳۰٫۶ درصد سهم خود را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند افزایش دهند.
 
در همین دوره زمانی سهم اپل با کاهش قابل ملاحظه به ۱۳٫۱ درصد رسید. البته بسیاری از کارشناسان گفتند که نزدیک شدن به زمان عرضه گوشی هوشمند تازه اپل مهم‌ترین عامل در این زمینه بود.
 
کاهش محبوبیت گوشی‌های ساخت سامسونگ و اپل نزد کاربران جهانی این دو شرکت را بسیار نگران کرده است. لازم به ذکر است که سامسونگ در فصل دوم امسال از فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی موفق به کسب درآمد ۸٫۵ میلیارد دلاری شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.