کاهش مسافران سرگردان پایتخت

۶ م دیماه ،

کاهش مسافران سرگردان پایتخت

اعزام ونهای کمکی به نقاط پرمسافر

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: اجرای طرح نظارتی سحاب سبب شد امروز مسافران تاکسی کمتر از قبل در خیابانهای شهر سرگردان باشند.

به نقل از مهر، میثم مظفر با اشاره به بارندگی های پایتخت که از شب قبل آغاز شده است گفت: با اجرای طرح سحاب در ۷۰ نقطه پایتخت وضعیت مسافران در روزهای بارانی و برفی بسیار بهتر شده است.

وی با بیان این که طرح سحاب با آغاز فصل زمستان به طور جدی در دستور کار ناظران تاکسیرانی قرار گرفته است گفت: با همکاری نیروهای پلیس وضعیت امروز(چهارشنبه) در خیابانها از لحاظ تاکسی دربستی بسیار مناسبت تر بود.

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی اضافه کرد: نظارت لحظه ای و دقیق و برخورد نیروهای پلیس راهور با متخلفان سبب کاهش مشکلات مسافران شد هرچند ما در این طرح از رانندگان مسئولیت پذیر نیز تقدیر می کنیم.

به گفته وی، در میادین و نقاط پر مسافر ون هایی که در مناطق مختلف تاکسی رانی در آماده باش کامل می باشند برای جا به جایی مسافران اعزام می شوند که امروز نیز به چند پایانه تاکسیرانی این ون ها فرستاده شدند.

۱۷ هزار تاکسی فاقد معاینه فنی / انتقاد از توقف نوسازی تاکسیها

مظفر با اشاره به وجود ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی گفت: بیشتر این تاکسیها امکان اخذ معاینه فنی ندارند و به همین سبب توسط پلیس متوقف و جریمه می شوند.

وی با بیان این که اختلاف میان پلیس و کمپانی های خودرو ساز روند نوسازی تاکسیهای پایتخت را متوقف کرده است گفت : از نیروی انتظامی درخواست می‌کنیم برای شماره گذاری تاکسیها همکاری کند زیرا در حال حاضر امکان تجهیز این خودرو ها به دو ایربک وجود ندارد و تاکسی ها نیز تنها در داخل شهر ها خدمات رسانی می کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: توقف روند نوسازی تاکسیرانی در روزهای بارانی با کمبود تاکسی در شهر خود را نشان می دهد و در روزهای دیگر با افزایش آلودگی هوا. با همکاری ستادسوخت و نیروی انتظامی امیدواریم این مشکل هرچه زودتر حل شود.

افزایش نیروی نظارتی محسوس نبود

این در حالی است که ناصر خاکی نماینده بخشی از رانندگان تاکسی در خصوص اجرایی شدن طرح سحاب و بهبود وضعیت تاکسی های دربستی در پایتخت به مهر گفت: افزایش نیروهای نظارتی در سطح شهر چندان محسوس نبود اما مشکل ازدحام مسافر نیز در سطح شهر چندان محسوس نبود .

وی ادامه داد: مشکل اصلی مسافرانی بودند که از ایستگاهای مترو خارج می شدند اما به سبب کمبود و شلوغی بیش از اتوبوس های در ایستگاه ها منتظر اتوبوس مس مانند .

چهارشنبه ۶ دى   ۱۴:۳۲

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.