کاهش مشکلات ساخت و ساز در شمال شرق تهران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

یکی از بزرگترین ظرفیتهای منطقه شمال شرق تهران بوستان جنگلی لویزان است که تهیه طرح موضعی آن در الویت طرح های موضعی منطقه ۴ است.

 
به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۴ حسن کریمیان شهردار منطقه با بیان این مطلب گفت: ابلاغ طرح تفصیلی یکی از کارهای بزرگی بود که با همت و جسارت مدیریت شهری ابلاغ شد و ضوابط آن املاک عمل قرار گرفت.
وی با بیان اینکه یکی از مزایای طرح تفصیلی تازه شهر تهران تحولی بود که در بافت فرسوده و پایدار iبه وجود آورد یادآور شد: ضوابط طرح تفصیلی با تعیین یک یا دو طبقه تشویقی در بافت فرسوده انگیزه ای در مردم ایجاد نمود تا iبه سمت نوسازی املاک خود بیایند. 
کریمیان افزود: پس از ابلاغ طرح تفصیلی با وجود اینکه گسل های متعددی که در سطح این منطقه وجود دارد اما مردم  مایلند برای نوسازی بافت فرسوده خود اقدام نمایند. 
شهردار منطقه با بیان اینکه طرح تفصیلی محدودیت هایی در زمینه تراکم جمعیت و پهنه تجارت برای ما ایجاد نمود و افزود: با این حال طرح تفصیلی یک منشور خوب برای شهر تهران است و از سلیقه ای کار نمودن جلوگیری می نماید.
وی با اشاره iبه اینکه طرح تفصیلی چارچوبی برای شهرسازی است تصریح نمود: هم اکنون طرح تفصیلی تازه شهر تهران که از ابتدای سال جاری ابلاغ شده است الگوی مناطق شهر تهران است و شهرسازی بر اساس ضوابط آن شکل می گیرد و دیگر سلیقه ای عمل نمی شود. 
کریمیان ادامه داد: اگرچه مغایرت هایی در طرح تفصیلی باویژگی های منطقه iبه وجود آمد اما همهی این مغایرت با معاونت شهرسازی و کمسیون ماده ۵ در میان گذاشته شده و در حال پیگیری است. 
وی افزود:پس از ابلاغ طرح تفصیلی مراجعات مردم و مشکلاتی که در حوزه ساخت و ساز مطرح می نمودند iبه طور چشمگیری در منطقه کاهش یافته است. 
شهردار منطقه در خصوص طرح های موضعی که قرار است در منطقه تهیه شود گفت: تعدادی طرح جهادی موضعی در منطقه تعریف شده است که در بودجه سال آینده در نظر گرفته می گردد و مشاورین بر روی آنها کار خواهند نمود.
وی افزود: بوستان جنگلی لویزان که در شرق منطقه قرار دارد از جمله طرح هایی است که اجرای آن iبه سریعی در دستور کار قرار می گیرد و منطقه ۴ با iبهرگیری ۱۲ درصد از مساحت پایتخت  عنوان بزرگترین منطقه شهری را از آن خود نموده است و با این میزان مساحت بیشترین جمعیت را نیز در خود جای داده است./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.