کاهش مصرف انرژی در بخش صنایع با عایق کاری سوله های صنعتی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اکثر سوله های صنعتی به طور صحیح برای جلوگیری از اتلاف انرژی عایق کاری نشده است و این خود عامل افزایش مصرف انرژی در بخش صنعت می شود.

مهندس احسان کریمی بخش کارشناس مصارف انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از دلایل مصرف بالای انرژی در کشور لندن بودن آن است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف انرژی در بخش صنایع است گفت: در بخش صنایع مقداری از انرژی صرف تهویه مطبوع می شود که در کشور ما بیشتر بحث گرمایش مطرح است وبخش دیگر صرف دستگاههای صنعتی می شود.

کریمی بخش افزود: با استفاده از تکنولوژی جدید، شاهد کاهش مصرف انرژی خواهیم بود.

این کارشناس مصرف انرژی تصریح کرد: اکثر سوله های صنعتی به طور صحیح برای جلوگیری از اتلاف انرژی عایق کاری نشده است و کارفرما نیز حاضر به پرداخت هزینه مجدد جهت عایق کاری نیست و این خود عاملی بر افزایش مصرف انرژی می شود.

وی خاطرنشان کرد: با تعیین استانداردی برای ساختمان های صنعتی که کارفرما را موظف به رعایت آن در ساخت سوله و کارگاههای صنعتی کند و در صورت عدم رعایت این استاندارد اجازه بهره برداری به کارفرما داره شود یک راهکار مناسب برای جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش صنعت خواهد بود.

کریمی بخش در پایان افزود: قبل از توجه به استفاده از تکنولوژی سیستم های گرمایش و سرمایش باید به ساختمان های صنعتی و کارگاه ها و سوله ها توجه کرده و چرا که با عایق کاری صحیح و جلوگیری از اتلاف انرژی برای مصرف انرژی کم کار فرما می تواند از دستگاههایی با تکنولوژی جدید برای کاهش مصرف انرژی استفاده کند و این سبب می شود که مصرف انرژی در بخش صنعت کاهش چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.