کاهش میزان مراجعه مردم برای اهدای خون

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

با فرارسیدن نیمه دوم سال و با توجه به تغییرات آب و هوایی و کوتاه شدن ساعات روز درصد میزان مراجعه مردم برای اهداف خون کاهش می یابد.

دکتر اسلامی، رئیس سازمان انتقال خون تهران در نشست خبری این سازمان به خبرنگار بهداشت و درمانباشگاه خبرنگاران گفت: با شروع نیمه دوم سال تغییر و تحولات زیادی در روند کار سازمان صورت می گیرد.

وی افزود: در نیمه دوم سال معمولا به خاطر تغییر وضعیت آب و هوایی کشور و کوتاه بودن طول روز میزان مراجعه افراد برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون کاهش می یابد.

اسلامی با تاکید بر نیاز هر روز به خون و فرآورده های خونی از کسانی که واجد شرایط اهدای خون هستند خواست تا با مراجعه به پایگاه های ثابت و سیار انتقال خون به کسانی که نیازمند خون هستند کمک کنند.

* افزایش مراکز سیار انتقال خون تهران در نیمه دوم سال

رئیس انتقال خون تهران همچنین گفت: سازمان انتقال خون گاهی تیم های سیار انتقال خون را به مکان های مختلف ارسال می کند و این تیم های سیار با توجه به کاهش میزان مراجعه افراد در ۶ ماهه دوم سال برای اهدای خون از ۲ به ۶ تیم افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در همه روزهای سال به همه نوع گروه خونی احتیاج داریم و نگرانی های ما به خاطر کاهش مراجعه در نیمه دوم سال است که طبق سیاست گذاری های سازمان با ارسال تیم های سیار به مراکز مختلف می توان تا حدودی از کاهش آمار اهداکنندگان جلوگیری کرد و هموطنان نوعدوست ما در صورت تمایل به راحتی اقدام به اهدای خون نمایند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.