کاهش میزان مرگ و میر کودکان جهان طی ۲۰ سال گذشته

ممتاز نیوز: یونیسف در گزارشی اعلام کرد که مرگ و میر کودکان در سراسر جهان طی ۲۰ سال گذشته با کاهشی مداوم روبرو بوده است اما هنوز هم نیاز به تلاش‌های بیشتری هست.

 به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پانا، تعداد کودکان زیر ۵ سالی که جان خود را از دست می دهند تقریبا نصف شده و از حدود ۱۲ میلیون در سال ۱۹۹۰ به حدود ۶٫۹ میلیون در سال ۲۰۱۱ رسیده است. در سال ۲۰۱۰ هم ۷٫۶ میلیون کودک زیر ۵ سال جان خود را از دست داده بودند.
 
در سال ۲۰۱۱ نیمی از مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال در جهان در ۵ کشور هند، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، پاکستان و چین رخ داده است. از نظر منطقه ای صحرای آفریقا بیشترین میزان مرگ و میر کودکان را دارد و به طور میانگین ۱ کودک از هر ۵ کودک زیر ۵ سال در این منطقه جان خود را از دست می دهد.
 
به صورت جهانی حدود ۴۰ درصد مرگ و میرهای کودکان زیر ۵ سال در ۲۸ روز نخست زندگی رخ داده که اکثر آنها در اثر زایمان زودرس و یا پیچیدگی های زایمان است. در سراسر جهان بیش از یک سوم مرگ و میرها مرتبط با سوء تغذیه است.
 
این گزارش افزوده که پیشرفت‌های بزرگی در مبارزه با مالاریا، فلج اطفال و سرخک رخ داده است که یونیسف در گزارش خود این پیشرفتها را ناشی از تعهد جمعی، انرژی و تلاش‌های دولتها، سازمان های خیریه، دانشمندان، پزشکان و جوامع و خانواده ها دانسته است.
 
با این حال هنوز هم میزان ابتلا به ذات الریه و اسهال در بسیاری کشورها مشکل ساز است.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.