کاهش نسبی‌ دمای هوا از هفته آینده

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از کاهش نسبی دمای هوا از هفته آینده خبر داد.

مهر : مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از کاهش نسبی دمای هوا از هفته آینده خبر داد.

عبدالرضا امیدوارشهری مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که طی عصر چهارشنبه و در روزهای پنج شنبه و جمعه به سبب افزایش سرعت باد، در استانهای خوزستان، ایلام، جنوب کرمانشاه و مناطق غربی خلیج فارس، گردو خاک پیش بینی می شود. طی این مدت به سبب وزش باد های شرقی در خراسان رضوی ، جنوب سمنان و شمال شرقی اصفهان ، علاوه بر مناطق فوق کیفیت هوای استانهای تهران و قم نیز کاهش می یابد.

 وی ادامه داد:از پنجشنبه تا شنبه به ویژه در ساعات شب ، سرعت باد در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی افزایش می یابد. براین اساس در این مناطق بادو گردو خاک یا توفان شن دور از انتظار نیست.

به گفته امیدوار شهری در روزهای چهارشنبه تا جمعه ابتدا دمای هوا بطور نسبی در بیشتر نقاط کشور افزایش و سپس طی روزهای شنبه تا دوشنبه کاهش می یابد.

 وی اظهار داشت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان های غربی و شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار های موقتی باران با رعدو برق پیش بینی می شود. این شرایط طی روزهای جمعه ، شنبه و یکشنبه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، گیلان ، مازندران، گلستان ، خراسان شمالی و ارتفاعات جنوبی البرز رخ خواهد داد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.