کاهش هزار تومانی قیمت مرغ/ واردات مرغ از برزیل و ترکیه

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صدر در یک نشست خبری گفت: با اجرایی شدن واردات ۱۰ هزار تن گوشت مرغ، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار با کاهش بیش از یک هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، به ۵۶۰۰ تومان رسید.

رئیس اتحادیه واردکنندگان گوشت و اقلام پروتئینی افزود: به دنبال صدور مجوز از سوی دستگاه های مسوول برای واردات ۱۰ هزار تن گوشت مرغ، واردات این محصول از کشورهای برزیل (۲۷۰۰ تن) و ترکیه (۱۴۰۰ تن) در دستور کار قرار گرفت که این امر، قیمت گوشت مرغ در بازار را که اخیرا دچار تلاطم شده بود، با کاهش بیش از یک هزار تومانی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: واردات ۵ هزار تن گوشت مرغ نیز از کشورهای اسلامی در حال انجام است و به زودی، باید رساندن سقف واردات این محصول به ۱۰ هزار تن اعلام شده، تمام نیاز بازار مرغ کشور تامین خواهد شد.

به گفته صدر، در حال حاضر گوشت های مرغ وارداتی با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران توزیع می شود و با انجام هماهنگی های بیشتر، در سایر استان ها نیز توزیع خواهد شد.

به گزارش مهر، یداله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز با تایید این موضوع، اعلام کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار خرده فروشی به ۵۶۰۰ تومان رسیده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.