کاهش هزینه های “ساخت و ساز” با “صنعتی سازی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

صنعتی سازی هزینه های ساخت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و ورود مصالح نوین نه تنها کیفیت ساخت وساز را بالا برده، بلکه در میزان کاهش پرت شددن مصالح نبز اثر گذار است.

محمد محتشم کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در شرایط حاضر صنعت ساختمان دیگر جایی برای اتلاف وقت و هدر رفتن انرژی نیست، گفت: با توجه به اینکه کشورمان از نظر  زمین شناسی روی گسل قرار دارد و در معرض زلزله است ارتقای کیفیت ساخت وساز ضروری است.

وی در ادامه تصریح کرد: سرعت به اتمام رساندن پروژه های  ساختمانی و افزایش تولید مسکن در کشور نیاز به صنعتی سازی ساختمان ها را بیش از قبل ضروری ساخته است.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه  ساخت سازه ها در محیط کارخانه با نظارت بیشتری از سوی مهندسان صورت می گیرد،افزود: کیفیت سازه وحتی کمیت آن  نیز به ارتقای صنعتی سازی کمک قابل توجهی می کند.  

محتشم با بیان اینکه در بسیاری  از کشورهای پیشرفته دنیا ،تکنولوژی  تازه در صنعت ساختمان استفاده می گردد،گفت: صنعتی سازی  که از چند سال قبل در کشور احساس شده در شرایط کنونی بیشتر مورد تاکید قرار دارد.

وی در ادامه یاد آور شد:صنعتی سازی هزینه های ساخت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و ورود مصالح نوین نه تنها کیفیت ساخت وساز را بالا برده، بلکه در میزان کاهش پرت شددن مصالح نبز اثر گذار است.

این کارشناس مسکن در ادامه توضیح داد:افزایش سرعت احداث ساختمان ها، کاهش هزینه های ساخت ،تولید انبوه مسکن و از همه مهمتر مقاومت و استحکام سازه در برابر حوادث  غیر مترقبه و طبیعی از مزایای صنعتی سازی به شمار می رود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امکان کنترل کیفیت بر فرآیند تولید مسکن و نیز ارتقای جایگاه نیروی کار برای اشخاص تحصیل کرده شرایطی است که صنعتی سازی و توجه بیشتر به این عرصه را می تواند نقشی موثر در درارتقای  صنعت ساختمان ایفا کند .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.