کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی مستلزم برنامه‌ریزی جامع است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: برای کاهش وابستگی سالیانه به درآمدهای نفتی باید با برنامه‌ریزی جامعی در این جهت گام برداشت.

سید سعید وقتیان دهکردی نماینده مردم شهرکرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به عدم موفقیت در کاهش وابستگی سالیانه به درآمدهای نفتی گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده، در جهتی عدم وابستگی به درآمدهای نفتی و صادرات غیر نفتی کشور است که متاسفانه در این امر تاکنون به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا نکرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: باید نگرش به نفت در کشور نگرشی سرمایه‌ای باشد و همچنین فروش نفت نباید در قالب بودجه لحاظ شود و همچنین تحقق کاهش ۲۰ درصدی سالیانه وابستگی به درآمدهای نفتی مستلزم برنامه ریزی و تدوین چشم اندازی در رابطه با برنامه و بودجه است.

زمانیان با اشاره به مشکلات فعلی اقتصادی مطرح نمود: بسیاری از مشکلات اقتصادی و نوسانات بازار متاسفانه از بی توجهی به بحث کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی بوده و در همین جهت کمیسیون برنامه و بودجه به بررسی این موضوع به شکلی جدی خواهد پرداخت.

نماینده مجلس نهم در پایان با بیان مزیت‌های کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی اظهار داشت: با کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی تولیدات داخلی در بحث‌های مختلف صنعت و کشاورزی رونق خواهد گرفت و همچنین شعار حمات از کار و سرمایه ایرانی رنگ و بوی عملی شدن به خود می‌گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.